1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (5 امتیازبندی, 1 رای)
Loading...

الگوریتم محلی گوگل، در سال ۲۰۱۶ چطور کار می کند؟

قصد دارم اطلاعاتی در مورد فاکتور های رتبه بندی جستجوی محلی در گوگل، که به واسطۀ تجزیه و تحلیل های آماری در مقیاس بزرگ جمع آوری شده اند را که اختیار ما قرار می دهند را در قالب این مقاله که ترجمه و ادیت کرده ام به شما توضیح بدم.
کارشناسانی در SMX Advanced ( گروهی از محققان سئو هستند )، نتایج یک پژوهش آماری در مورد فاکتور های رتبه بندی جستجوی محلی در گوگل را منتشر کردند که از نظر من بزرگ ترین پژوهش در این زمینه است. بالغ بر صد فاکتور را بر روی سی هزار شرکت و کسب و کار بررسی کرده اند، تا متوجه شوند کسب و کارهای محلی چطور در گوگل رتبه می گیرند؛ نتایج شگفت آور بودند، اما از طرفی غیر قابل پیش بینی هم نبودند.
سالها در تحقیق در مورد فاکتور های رتبه بندی که در واقع برای دریافت اطلاعاتی در مورد اینکه افراد چه می دیدند یا احساس می کردند نتایج خوبی به دست آمده است. اما من احساس می کنم که یک تحقیق آماری در مورد رتبه بندی کسب و کار های محلی می تواند به تکمیل این پروسه کمک کند و نیز اطلاعاتی در اختیارمان قرار دهد مبنی بر اینکه ما در حرفه خود چه کار می توانیم انجام دهیم تا چنین کسب و کار هایی در Local Packs (جستجوهای محلی )، رتبه خوبی بگیرند.
“تا به حال شده عبارتی را جستجو کنید سایتی را در صفحه اول ببینید ولی سپس با استفاده از پراکسی یا وی پی ان مجدد سرچ کنید اثری از آن سایت نباشد ؟ بحث ما سر این موضوع است ”
محققان این موضوع با Places Scout و Majestic (شرکت های مطرح فعال در زمینه seo ) همکاری هایی داشته اند تا بتوانند داده های زیادی فراهم کنیم و سپس با Center for Statistical Consulting در دانشگاه کالیفرنیا کار کرده اند تا کار تحلیل اعداد و ارقام را انجام دهد.
نتایج به صورت گزارشات خیلی زیادی بود که باید آنها را به قسمت ها کوچک تر و قابل استفاده و درک بهتر تبدیل می کردیم. تمرکزمان روی عبارات محلی high-volume (مثل “دندان پزشک”، “وکیل”) بود؛ و هم پرسش نامه های محلی واضح (مثل “دندان پزشک های شهر london”) را بررسی کردیم، هم پرسش نامه های محلی ضمنی (مثل “دندان پزشک”).

چه مواردی در رتبه بندی محلی اهمیت دارند؟
باید توجه کنید که یافته های ما را نباید به عنوان “بهترین فاکتور های رتبه بندی سئوی محلی” در نظر بگیرید. در واقع این یافته ها نتیجه بررسی بیش از ۱۰۰ فاکتوری است که ما بررسی کردیم تا ببینیم کدام در رتبه بندی محلی تاثیر مثبت و کدام تاثیر منفی دارد.
از ان جایی که ما گوگل نیستیم، و گوگل برای ما نیست نتوانستیم تمامی فاکتور ها را بررسی کنیم، پس به احتمال امکان دارد برخی قسمت های مهم را از دست داده باشیم و به صورت محرمانه نزد گوگل باشد. اما در کل، این داده ها اطلاعات مفیدی فراهم کردند که می تواند به شما در اولویت بندی سرمایه گذاری های سئوی محلی تان کمک کند.
۱. لینک های خارجی

نباید برایتان عجیب باشد که استفاده از backlink ها در رتبه بندی محلی شما تاثیر گذار است، اما خیلی شکفت انگیز بود که دریافتیم لینک ها تا چه حد می توانند در رتبه بندی اثر مثبتی داشته باشند. شاید از همه جالب توجه تر این بود که نوار ابزار معروف گوگل یعنی Toolbar PageRank، با رتبه بندی مثبت ارتباط دارد، به این معنی که سایت هایی که لینک های قدیمی تری دارند، عموما بهتر عمل می کنند.

لینک خارجی
۲. فاکتور های وب سایت

این مورد هم مثل مورد قبل خیلی جای تعجب ندارد چرا که استفاده از کلمات کلیدی و تعداد کلمات یک صفحه تفاوت چشمگیری ایجاد می کنند. در پژوهش ما، صفحات موقعیت و مکان که محتوای بیشتری داشتند، نسبت به صفحاتی که محتوای کمتری داشتند، خیلی بهتر بودند.
۳. نقل قول ها و کامنت هاLeave-A-Comment

سئوی محلی بر استفاده از نقل قول ها تاکید زیادی دارد ولی بر خلاف انتظار نقل قول با رتبه بندی محلی خوب، رابطه مستقیمی ندارد. آزمایش ما هم همین را نشان داد. سال گذشته آزمایشی در مقیاس بزرگ انجام دادیم که نشان می داد که اگر شرکتی که مسائلی پیرامون نقل قول دارد (مثلا اینکه از نقل قول استفاده نکرده بود، یا نقل قول هایی بی ربط و تکراری داشت و غیره)، آن مسائل را برطرف کند، شانس رسیدنش به رتبه های بالای محلی به طور چشمگیری افزایش می یابد، ولی اگر از قبل در نتایج جستجوی محلی باشد، کار بر روی نقل قول تاثیر چندانی بر افزایش رتبه بندی شرکت نمی گذارد. بنابراین نقل قول یک فاکتور زیر بنایی است ولی یک مزیت رقابتی محسوب نمی شود.

۴. فاکتور اکانت گوگل شما

داده ها نشان داد که فاکتور هایی مثل داشتن نظرات در اکانت گوگل ما که متصل به وب سایت ما است و عکس رابطه ای مستقیم با رتبه بندی خواهد داشت. نمی توان با اطمینان گفت که آیا این فاکتور به وب سایت ها کمک می کند رتبه بگیرند یا چون قبلا رتبه داشته اند باعث می شود بیشتر نشان داده شوند، ولی میتوان گفت که تقویت صفحه گوگل شما، روش بدی برای سئو نیست. ( اکانت گوگل شما می تواند شامل اطلاعات ادرس وب سایت شما ساعات کاری آدرس وب سایت و درباره تجارت شما باشد که کاربران گوگل هم می توانند نظرات خود را تحت نام review در این قسمت درج کنند اگر خوب تنظیم شده باشد به هنگام جستجوی نام شرکت در بالای ستون سمت راست ظاهر خواهد شد)

unnamed
۵. موارد غیر منتظره دیگر

اولین مورد غیره منتظره این است که داشتن اطلاعت شهر و کشور در عنوان صفحه اصلی اکانت گوگل تان، رابطه مستقیمی با رتبه بندی سایت شما ندارد. البته اگرچه در چگونگی نحوه این فاکتور، بسته به نوع پرسش نامه، تفاوت هایی وجود داشت، ولی انجام آن همیشه پیشنهاد می شود، حتی از طرف خود من. البته انجام این فاکتور هنوز هم کارایی دارد، ولی دیگر خیلی در مورد اینکه مکان های جغرافیایی به صورت مشخص هدف گذاری شوند، خیلی سختگیر نیستیم. دومین مورد عجیب دیگر این بود که دریافتیم استفاده از کلمات کلیدی که در نام شرکت یا بیزینس وجود دارند، فاکتوری فوق العاده قوی است.

هدف از همه این کار ها چیست؟
به عقیده من، هدف این است که نشان داده شود تاثیر الگوریتم ارگانیک و طبیعی بر نتایج محلی گوگل خیلی بیشتر از پیش شده است، البته که علاوه بر این، می توانید در کارهای مربوط به نقل قول و کامنت خیلی سریع پیش بروید و در این بازار رقابتی، بک لینک هم بگیریم.
طی چند ما آینده، در حین کار بر روی داده ها، نتایج بیشتر، و با جزئیات بیشتری را ادیت و ترجمه خواهم کرد. امیدواریم این نوع پروژه ها دیگران را تشویق کند تا بیشتر بر روی مطالعات تجربی و آزمایشی در مورد سئو سرمایه گذاری کنند و نتایج آن را نیز منتشر کنند. معمولا از این دسته موضوعات نیاز به تحقیق و آزمون خطایی زیادی است که ملزم به صرف زمان می باشد.
باز هم امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشه تا بتونین سایت خودتون رو بهینه تر کنید و بازدهی بیشتری از موتورهای جستجو مخصوصا گوگل داشته باشید.