1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (27 امتیازبندی, 6 رای)
Loading...

اهمیت گوگل پلاس در سئو

در تلاش برای ارتقا رتبه بندی سئو هر کاری که بتوان فکرش را کرد امتحان کرده ایم. البته حتی اگر بتوانیم هر چیزی را امتحان کنیم باز هم فایده چندانی ندارد. چون باید چیزی را امتحان کنیم که بیشترین اثر را بر روی رتبه بندی سئو دارد و هنوز کسی از آن اطلاع ندارد. گوگل پلاس، شبکه اجتماعی گوگل، تمام چیزهایی که می خواهیم را دارد. به نظر می رسد که گوگل پلاس بتواند در رتبه بندی معجزه کند، چون بیشتر افرادی (به جر کسانی که همه چیز را امتحان می کنند) که از شبکه های اجتماعی برای ارتقا سئو سایت استفاده می کنند، اکثراً بر روی فیسبوک متمرکزند، چرا که محبوب تر و شناخته شده تر از گوگل پلاس است. با این حال ظاهرا گوگل پلاس بیشتر از فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی برای تلاش ما ارزش قائل است.

چرا گوگل پلاس به ویژه برای سئو اهمیت دارد؟

اگرچه گوگل هر گونه رابطه مستقیمی میان فعالیت و محتوای گوگل پلاس با رتبه بندی سئو را رد می کند، ولی اغلب اوقات سایت هایی که رتبه بندی خوبی دارند، فعالیتشان هم در گوگل پلاس خوب است. اگرچه در تئوری یک اتفاق تصادفی است، اما نتایج خود گویای همه چیز هستند. در اینجا به دلایل اهمیت گوگل پلاس برای سئو اشاره می کنیم:

  •         گوگل مالک آن (گوگل پلاس) است، و صرف نظر از اینکه قبول کند یا نه، شواهد تجربی نشان می دهند که محبوبیت در گوگل پلاس، فاکتور مهمی در رتبه بندی خوب است.

 

۹۹۹

  •         برخی لینک ها dofollow هستند و ارتقا رتبه بندی کمک می کنند. همه لینک ها dofollow نیستند ولی برخلاف دیگر سایت ها، حداقل لینک های “shared” (لینک های که در زیر پست آورده می شوند)، dofollow هستند؛ پس از آنها استفاده کنید. به علاوه اگر شما چیزی را پست کنید که جالب توجه باشد و ریپست شود، برای همان صفحه چندین لینک بدست می آورید.

 

 

  •         لینک های گوگل پلاس، anchor text مرتبط می گیرند

 

  •         ایندکس شدن فوق العاده سریع تمامی صفحات، یک مزیت دیگر است. درست است که گوگل سایت هایی که مکررا به روز می شوند را خیلی سریع ایندکس می کند، مزیت گوگل پلاس با توییتر و فیسبوک که همه یا بیشتر محتوای آنها از موتور های جستجو پنهان هستند، غیر قابل مقایسه است.

همانطور که دیدید مزایای گوگل پلاس برای سئو قابل توجه و چشمگیر هستند. بنابراین اگر هنوز هم تب همه گیر شبکه های اجتماعی را باور ندارید، موضوع در مورد گوگل پلاس فرق می کند؛ ارزشش را دارد که امتحانش کنید اگر هنوز این کار را نکرده اید.

چطور باید از گوگل پلاس استفاده کرد تا رتبه بندی بهتری گرفت

گوگل پلاس خیلی با شبکه های اجتماعی دیگر تفاوتی ندارد، با این حال ویژگی های خاص خودش را دارد. در اینجا به نکته هایی اشاره می کنیم تا از گوگل پلاس نهایت استفاده را ببرید.

 

  1.   به گوگل پلاس ملحق شوید / فعال باشید

مشخصا قدم اول این است که اگر هنوز در گوگل پلاس حساب ندارید باید ابتدا به آن ملحق شوید. کار راحتی است و دیگر وارد جزئیات آن نمی شویم. به محض اینکه به گوگل پلاس ملحق شدید، ببینید کدام یک از دوستان و آشنایانتان گوگل پلاس دارند، وارد حلقه آنها شوید و آنها را به حلقه خود اضافه کنید. می توانید همان موقع پست کنید ولی بهتر این است که ابتدا پست های دیگران را بخوانید، نظر بدهید، به اشتراک بگذارید و بعد از آن می توانید خودتان پست بگذارید.

  1.   از Google Authorship استفاده کنید

Google Authorship یکی از خدمات گوگل است که در گوگل پلاس وجود دارد و به شما کمک می کند یک قدم از بقیه جلوتر باشید. علاوه بر اینکه ابزاری ارزشمند برای محافظت از محتوای شماست، در سئو هم می توان از آن استفاده کرد. وقتی حلقه هایتان را زیر پروفایل Google Authorship تان اضافه کردید، نام شما در نتایج جستجو نشان داده می شود. اگرچه ممکن است ترافیکی به ارمغان نیاود ولی  قطعا به اعبتار آنلاین شما می افزاید.

 

  1.   محتوای خوب پست کنید

اگرچه لازم به ذکر نیست ولی باید محتوای خوب پست کنید. محتوای بی کیفیت نه تنها به اعتبار شما صدمه می زند، بلکه ممکن است اصلا دیده هم نشود. شبکه های اجتماعی زمانی فایده خواهند داشت که شما دیده شوید، چون تنها در این صورت است که محتوای شما به اشتراک گذاشته می شود. بنایراین قانون اولیه ای که در مورد همه شبکه های اجتماعی صدق می کند به این شرح است: بهتر است به جای اینکه محتوای بی کیفیت پست کنید، اصلاً پست نکنید.

 

  1.   قسمت “دربارۀ / About ” صفحه خود را کامل کنید

صفحه های “دربارۀ”، می توانند خسته کننده باشند و احتمالا خیلی به این صفحات توجه نمی کنید، ولی باید بدانید که در این صورت اشتباه بزرگی مرتکب می شوید. صفحات “دربارۀ” در گوگل پلاس خیلی بدرد بخور هستند، چون در این قسمت می توانید به سایت، پروفایل و دیگر شبکه های اجتماعی خود لینک اضافه کنید، یا اینکه صفحاتی که به نظرتان جالب هستند را لینک کنید. تمام این تلاش ها بی نتیجه نخواهند ماند، پس این کار را انجام دهید.

 

  1.   حواستان به پروفایلتان باشد

صفحه “دربارۀ” تنها قسمتی نیست که باید به آن توجه کنید. علاوه بر این صفحه، باید پرفایل گوگل پلاستان هم باید درجه یک باشد. احتمالا از تجربه ای که دیگر با شبکه های اجتماعی دارید می دانید که پروفایل و اطلاعاتی که در آن هست، برای موفقیت در آن شبکه اجتماعی حیاتی است. به همین دلیل است که باید تمام قسمت های مربوطه را پر کنید و همیشه پروفایلتان را به روز کنید.

 

  1.   همیشه در درسترس باشید

شبکه های اجتماعی برای کسانی نیست که از ارتباط می ترسند یا نمی خواهند در ارتباط باشند. وقتی در یک شبکه اجتماعی عضو هستید به این معنی است که می خواهید حلقه دوستان، همکاران و آشنایان خود را گسترش دهید. برای اینکار باید همیشه در درسترس باشید؛ یعنی خیلی راحت به حلقه های دیگر کاربران ملحق شوید و مطالب خود را برای عموم به اشتراک بگذارید. البته تضمینی نیست که یک شبه معروف شوید ولی وقتی همیشه در دسترس باشید و پروفایل و پست هایتان برای دیگران جالب باشند، شانس دیده شدن خود را به شدت افزایش می دهید.

۹۸۸گوگل پلاس برای سئو، حکم جواهر را دارد. گرچه بیشتر کارشناسان، از جمله خود مدیران گوگل، بر سر مزایای آن اختلاف دارند، گوگل پلاس به خیلی از سایت ها کمک کرده است که در زمینه خودشان رتبه های خوبی کسب کنند. البته باز هم تضمینی وجود ندارد که برای شما هم کار می کند ولی ارزش امتحان کردن را دارد.