1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (14 امتیازبندی, 3 رای)
Loading...

بهترین ابزار های سئو برای شما

بهترین ابزار سئو

میلیون ها ابزار برای سئو وجود دارد و سئو کاران تازه کار و حتی با تجربه، مدام این سوال را می پرسند که از میان تمام این ابزارها، کدام یک بهترین هستند؟ داشتن کدام یک از ابزارها الزامی است و استفاده از کدام یک را باید به کل کنار بگذاریم؟ همه ما به دنبال ابزارهای قدرتمندی هستیم که برای مدت‌های طولانی بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. فراموش نکنید که اگر داده‌ها، صحیح و درست باشند؛ یک ابزار خوب می‌تواند تمامی درهای بسته را باز کند. در ادامه با معرفی بهترین ابزارهای سئو همراه ما باشید.

SEMrush

SEMrush

اولین و مهم‌ترین دلیل برای استفاده از ابزار SEMrush این است که تشخیص دهیم، آیا یک سایت در وضعیت خوبی قرار دارد یا خیر؟ هر زمان که قصد بهبود سئو سایت یا بررسی وضعیت لینک‌سازی را داریم، ابزار SEMrush گزینه خوبی است.

اگر با سایتی مواجه شدید که از اعتبار دامنه خوب و تعداد بسیاری لینک ورودی برخوردار است؛ اما کلمات کلیدی آن هیچ رتبه بندی در SEMrush ندارند، به احتمال زیاد آن سایت جریمه و پنالتی شده است. همچنین ترافیک ارگانیک آن‌ها را می‌توان بررسی کرد تا متوجه شویم که آیا کاهش چشمگیری داشته است یا خیر؟ درصورتی که جواب این بررسی مثبت باشد، دیگر نباید سراغ آن سایت برویم.
همچنین از ابزار SEMrush در بررسی کلمات کلیدی نیز بهره می‌بریم. بهترین سایت‌هایی که برای کلمه کلیدی اصلی رتبه بندی شدند را پیدا می کنیم. زمانی که فهرست کلمات کلیدی خود را با چند سایتی که در همین زمینه فعالیت دارند را ترکیب کنید؛ در نهایت فهرست بسیار جامعی از کلمات کلیدی خواهید داشت.

 

BuzzSumo

BuzzSumo

بیشتر افراد فکر می‌کنند که ابزار BuzzSumo پلاگین سئو نیست؛ بلکه بیشتر ابزاری برای رسانه‌های اجتماعی است. اما از آنجایی که سئو و بازاریابی محتوا پیوندی ناگسستنی با هم پیدا کردند؛ ابزار BuzzSumo اکنون تبدیل به یک ابزار قدرتمند در عرضه سئو شده است.
اگر به دنبال ایده برای محتوای اجتماعی هستید از این ابزار استفاده کنید. بعد از اینکه یک پایگاه داده برای کلمات کلیدی ایجاد کردید، آن کلمات را در BuzzSumo بررسی کنید تا روش‌هایی خلاقانه برای ساخت عنوان به ذهنمان برسد. زمانی که به دنبال ایده برای اینفوگرافیک‌های (infographics) جدید هستید، BuzzSumo اولین ابزاری است که می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین جهت پیدا کردن ایده‌های متدوال برای صفحه پینترست هم داد‌های BuzzSumo کمک شایانی می‌کند. همچنین اگر بر روی تب “Backlinks” کلیک کنید، امکان به اشتراک گذاری محبوب‌ترین لینک‌های ورودی در شبکه‌های وجود دارد.

AuthorityLabs

AuthorityLabs

با استفاده از ابزار AuthorityLabs و دسترسی به رتبه بندی‌های سابق و بازنمایی‌های گرافیکی (graphical representations) متوجه خواهید شد که یک کلمه کلیدی در طول زمان چه رتبه بندی کسب کرده است. بیشتر سئو کارهای باتجربه می‌دانند که این موضوع نباید یک KPI (شاخص اندازه‌گیری عملکرد کلیدی) مجزا باشد؛ چرا که داده‌ها می‌توانند بر مبنای شخصی سازی شدن، مرکز داده و غیره با یکدیگر متفاوت باشند. با این حال با توجه به ثبات داده‌ای که AuthorityLabs فراهم می‌کند، می‌توان از آن به عنوان مکانیسمی برای مشاهده چگونگی عملکرد کلمات کلیدی در طول زمان استفاده کرد. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید، چندین وب سایت را در آن واحد با هم مقایسه کنید و در نتیجه ببینید که رقبایتان چطور عمل می‌کنند؟ به ویژه اگر استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها را مورد بررسی قرار دادید.

SpyFuSpyFu

از ابزار SpyFu می‌توان برای پژوهش رقابتی استفاده کرد. زمانی که کار با یک وب سایت جدید را شروع می‌کنید، ابتدا بزار بررسی می‌کند که در زمینه ترافیک ارگانیک و تبلیغات کلیکی کجای کار هستید؟ اینجاست که می‌توان کار تجزیه و تحلیل استراتژی آن‌ها را آغاز کرد.
با بررسی اجمالی گزارشی که ابزار SpyFu ارائه می‌دهد؛ فورا متوجه میزان تبلیغات کلیکی (PPC)، هزینه هر کلیک (CPC)، هزینه روزانه و غیره  برای کلمات کلیدی می‌شوید.
با استفاده از SpyFu می‌توانید از خیلی موارد دیگر سر در بیاورید؛ یکی از این موارد، سابقه تبلیغات (ad history) است. زمانی که م‌ خواهید یک کمپین تبلیغات کلیکی جدید راه‌اندازی کنید داده‌هایی که از سابقه تبلیغات به دست آمده در جستجویی که به منظور الهام گرفتن برای تولید آگهی انجام می‌دهید، بی‌نهایت مفید است.

بخش بک لینک این ابزار، قدرتمند‌ترین ابزار در بازار نیست؛ اما اگر به دیگر ویژگی‌های ضروری افزوده شود (add-on) بسیار مفید است. contact feature هم می‌تواند در زمان ارتقا دادن، کمی در زمان صرفه‌جویی کند؛ اما باز هم خیلی جامع و ضروری نیست و نباید از آن به عنوان یک ابزار مستقل استفاده کرد.

AhrefsAhrefs

در زمان بررسی بک لینک‌ها، اطلاعاتی که ابزار Ahrefs فراهم می‌کند، خیلی مفید و قدرتمند است. از ابزار Ahrefs می‌توان به منظور یافتن موارد زیر استفاده کرد:
یک سایت چه تعداد referring domains دارد؟
چه تعدادی از آن‌ها از unique IP هستند؟
چه تعدادی از این لینک‌ها از سایت‌های .gov و .edu هستند؟
رشد لینک آن‌ها در طول زمان تا چه حد عادی و طبیعی است؟
معتبرترین لینک‌های آن‌ها که بر اساس رتبه دامنه مرتب شدند، کدام است؟
یکی از موارد استفاده از این داده، زمانی است که سعی داریم تا استراتژی های ساخت لینک را برای مشتری به تصویر بکشیم. سایت‌هایی که در رتبه بندی بالا قرار دارند را شناسایی می‌کنیم و نشان می‌دهیم که در هر محدوده رتبه دامنه، چه تعدادی لینک دارند. ابزار ahrefs کار را راحت کرده است.

آیا این لینک‌ها مربوط به صفحات ویژه هستند، یا تعداد بیشماری لینک برای یک دامنه هستند؟
سایت‌هایی که جریمه شدند یا افرادی که تمایل دارند، بک لینک‌های جدید را نظارت کنند با این ابزار می‌توانند، لینک‌های جدیدی که طی روز یا روزهای گذشته، هفته یا ماه گذشته و یا دو ماه گذشته به دست آمده را مشاهده کنند.
موارد دیگری که می‌توان از Ahrefs استفاده شود، عبارتند از: بررسی چگالی متنون، بررسی لینک‌های شکسته و غیره. این ابزار همچنین ویژگی‎‌های جدید مثل top content، top referring content را راه‌اندازی کرده است و به سرعت در حال توسعه و تبدیل شدن به ابزاری فراتر یک ابزار تحلیل لینک است.

هر گونه سوال و یا ابهامی داشتید، خوشحال خواهیم شد که در این صفحه نظراتتون را به اشتراک بگذارید.