1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (20 امتیازبندی, 5 رای)
Loading...

تاثیر هاست سایت بر سئو

تاثیر هاستینگ بر روی بهینه سازی سایت شما و چگونگی انتخاب بهترین شرکت هاستینگ

مبارزه شما برای تبدیل کردن وب سایت خود به یک وب سایت برجسته، با تجزیه و تحلیل و کلمات کلیدی شروع نمی شود، بلکه شروع کار در واقع پیدا کردن یک شرکت هاستینگ و انتخاب یک طرح است.

گرچه یک میزبان خوب قرار نیست رتبه شما را ارتقا دهد و یا تضمین کند در بالای صفحه جستجو قرار خواهید گرفت. اما میزبان بد می تواند به صورت مستقیم شانس شما را برای ایجاد اعتبار با گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو از بین می برد.

سرعت و موتورهای جستجو

سایت هایی که سرعت پاسخگویی بالایی دارند نسبت به سایت های کند خود، به مراتب احتمال بیشتری برای رتبه بندی جستجو بهتر دارند. و در واقع، کاملا مشخص است. زمان بارگذاری کند برای تجربه کاربر بسیار مضر است. این موضوع برای گوگل، یک نوع نقض قرار داد است. این غول فناوری اولین کسی است که شروع به ضربه زدن به سایت های کند می کند، و دیگر موتورهای جستجو هم به سرعت از گوگل پیروی می کنند.

برنامه های تجزیه و تحلیل زیادی می توانند تا حدی به شما نشان دهند که نحوه کار سایت شما چطور است.

gggابزار گوگل وب مستر عالی است، اما Alexa هم در کمال تعجب در این زمینه خوب است. حتی بدون اینکه مجبور باشید برای معیارهای پیشرفته پرداختی انجام دهید، می توانید بررسی کنید تا ببینید سرعت یک صفحه مشخص چه درصدی است.

عوامل مختلفی در کاهش سرعت سایت دخیل هستند. عکس های حجیم و CSS و HTML هایی که به خوبی طراحی نشده اند قطعا می توانند زمان بارگذاری را افزایش دهند. اما اگر در مورد میزبان خود تصمیم اشتباهی گرفته اید، حتی اگر کد ها را ساده کنید باز هم سرعت سایت پایین نخواهد آمد

 

اینکه از یک سرور شخصی استفاده می کنید یا یک سرور اشتراکی نیز مهم است. هاستینگ های ارزان معمولاً برای سایت شما از یک سرور اشتراکی استفاده می کند که صدها شرکت دیگر نیز از آن استفاده می کنند. این اصلا خوب نیست. استقاده از سرورهای اشتراکی معمول است، و برای بسیاری از سایت ها به خوبی عمل می کند. با این حال، اگر با ترافیک بالایی سروکار دارید، یا سایتتان نیاز به حفظ و نگداری مدام دارد، و یا اینکه صرفا می خواهید سرعت بالایی داشته باشید، گزینه های بهتری هم وجود دارد.

استفاده از یک سرور خصوصی مجازی (VPS) به این معنی است که فضا هنوز هم مشترک است، اما با یک سری تفاوت های کلیدی.بر روی سرور مجازی، حداقل می توانید تضمین شود که سهم معینی از منابع سرور، به سایت شما قدرت قابل اعتماد تری می دهد. بهترین (اما گران قیمت ترین) راه حل، یک سرور اختصاصی است. البته لازم به ذکر نیست که هر شرکتی که با آن کار می کنید، موقعیت های VIP هم ارائه خواهد داد.

دسترسی (Accessibility)

اگر سایت شما غیر قابل دسترس باشد، سرعت بالا دیگر اهمیتی ندارد. اگر یک وب سایت به طور مداوم در دسترس نباشد، و در صورتی که این مشکل بر طرف نشود، به شدت جریمه خواهد شد. گرچه خیلی معمول نسیت، اما بعضی از هاست ها یک سری شیوه های search-killing اتخاذ می کنند که ممکن از باعث افت رتبه شود

۶۹۸۹۹۵در واقع برآورد دقیق uptime برای اکثر هاست ها دشوار است. بدیهی است که به ندرت پیش می آید میزان پیش بینی ها زیر ۹۹٪ باشد. با این حال، خیلی معمول است که چیزی مثل ۹۹٫۹٪ را ببینید خیلی از این اعداد نسبتا دقیق هستند. شرکت های هاستینگ برجسته تمایل دارند سرور های قابل اعتمادی که به خوبی نگهداری می شوند ارائه کنند. شرایط خدمات را با دقت بررسی کنید تا در مورد پشتیبانی مطمئن شوید؛ این شرکت اغلب سیاست هایی دارند که صاحبان سایت را در زمان های افت پیش بینی نشده محافظت می کند.

در هر صورت، بر اساس میزان کار سایت خود یک سری کارهای پایه ای انجام دهید. سیستم عامل های وب مستر معمولا اگر مشکلی در زمینه دسترسی به وجود بیاید به شما هشدار می دهند.

نکته اصلی در اینجا این است قبل از شروع یک قرارداد میزبانی، ابتدا خودتان تمام کارهای لازم را انجام دهید. اگر می خواهید بدانید در حال حاضر چه کسان دیگری  بر روی سرور شما هستند ، یک IP معکوس می تواند به شما اطلاعاتی در این زمینه بدهد.

عجله نکنید

یک خبر خوب برای کسانی تلاش می کنند این توصیه را دنبال کنند. در اینجا شما خریدار هستید. شرکت های هاستینگ که فراوان هستند، و وقتی نوبت انتخاب کردن از میان یکی از این شرکت ها برسد، توپ در زمین شماست. حتی اگر در حال حاضر با یک شرکت بد قرار دارید، از همین الان شروع کنید و به دنبال یک شرکت بهترباشید. از اینها گذشته، میزبان های سطح پایین نه تنها در کار شما اختلال ایجاد می کنند بلکه تمامی زحمات سئو شما را هم به هدر می دهند.