1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (13 امتیازبندی, 4 رای)
Loading...

تاثیر https بر سئو سایت

تاثیر https بر سئو سایت

 

گواهینامه SSL چیست؟

گواهینامه SSL یک علامت امنیتی است که برای حفاظت از اطلاعات خصوصی که در سرتاسر وب در گردش هستند استفاده می شود.

این گواهینامه برای مشتری ها امنیت فراهم می کند و وقتی آیکون قفل یا نوار سبز وجود داشته باشد به این معنی است که می توان به آن کسب و کار اطمینان کرد

مزایای گواهینامه SSL

مزایای استفاده از گواهینامه SSL محدود به سئو نمی شود، گواهینامه SSL برای صاحب وب سایت امنیت فراهم می کند و به مشتری ها و بازدیدکننده های وب سایت اطمینان خاطر می دهد.

  •         رتبه بندی بهتر در گوگل : در اول آوریل سال ۲۰۱۱، گوگل اعلام کرد که آنها داده ها را بر اساس گواهینامه SSL ، Crawl   دسته بندی می کنند. و در ششم آگوست ۲۰۱۴ اعلام کردند HTTPS یکی از عوامل رتبه بندی در نتایج موتور جستجو است،
  •         امنیت: گواهینامه SSL، از نام دامنه و ایمیل شما در مقابل کلاه برداری های فیشینگ حفاظت می کند. مسلماً شما نمی خواهید که کسی با شبیه سازی وب سایت شما، به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کند، اما وجود گواهینامه SSL مناسب، شبیه سازی وب سایت شما را بسیار مشکل خواهد شد.
  •         رمز گذاری : استفاده از یک گواهینامه  SSL بر روی وب سایتتان، اطلاعات حساسی که از بازدید کننده ها و مشتریان وب سایت گرفته شده و فقط باید در دسترس شما باشند را کد گذاری می کند.
  •         اعتماد : بر اساس پژوهشی که Global Sign انجام داده است، ۷۷ درصد بازدید کننده های وب سایت ها نگران این هستند که از اطلاعات شخصی آنها سوء استفاده شود. استفاده از گواهینامه SSL با آیکون قفل یا نوار سبز، قابل اعتماد بودن کسب و کار شما را افزایش می دهد، و ۲۹ درصد مشتری ها قبل از هرگونه خرید یا وارد کردن اطلاعات شخصی، ابتدا به این نوار سبز نگاه می کنند. افزایش اعتماد مساوی است با افزایش فروش.

نکته کلیدی

گواهینامه SSL، از طریق HTTPS  برای مشتری ها و وب سایت امنیت را فراهم می کند، و از آن جایی که یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی است منجر به رتبه بندی بهتر در موتور های جستجو می شود.

 

سرعت سایت و HTTPS، از جمله عوامل رتبه بندی هستند که موجب گرفتن رتبه بندی بهتر در موتور جستجو  یا آمدن به صفحه اول می شوند.

Brian Dean of Backlinks، بر روی یک میلیون نتیجه گوگل، آزمایشی انجام داده است تا مشخص کند کدام عوامل کمک می کنند که صفحات وب سایت ها به صفحه اول نتایج موتور جستجو بیایند و ما در اینجا به دو مورد از این عوامل اشاره می کنیم:

 

  1.      آدرس آی پی های اختصاصی – سرعت سایت
  2.      گواهینامۀ SSL  HTTPS
  3.      یک آدرس آی پی اختصاصی چطور می تواند بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر بگذارد.

هر سایتی از یک شرکت هاستینگ استفاده می کند، و اغلب اوقات اصلا توجه نمی کند که چه نوع آدرس آی پی برای حساب هاستینگ آنها طراحی شده است، “آدرس آی پی هاستینگ اختصاصی یا اشتراکی”.

در صنعت هاستینگ وب دو نوع آدرس آی پی وجود دارد:

  •         آدرس آی پی اشتراکی : یعنی یک آدرس آی پی میان تعداد زیادی وب سایت مشترک است. سرور هاستینگ از طریق URL  ای که وارد می شود تشخیص می دهد که چه وب سایتی جستجو و درخواست شده است.
  •         آدرس آی پی اختصاصی : یعنی یک وب سایت آدرس آی پی اختصاصی خود را دارد. یعنی تایپ کردن URL یک وب سایت یا آدرس آی پی آن، همان وب سایت را می آورد.

باید خاطر نشان کنم که در مورد آدرس آی پی ها اختصاصی برای سئو اختلافاتی وجود دارد و بحث بر سر این است که آیا یک آدرس آی پی اختصاصی واقعاً می تواند رتبه بندی را افزایش دهد.

حقیقت این است که آدرس آی پیِ شرکت هاستینگ، نمی تواند سئو را ارتقا دهد ولی سرعت بار گذاری سایت را افزایش می دهد، و افزایش سرعت در سال ۲۰۱۶ معیاری مهم برای سئو محسوب می شود (Google and Bing).

در نتیجه آی پی اختصاصی منجر به افزایش سرعت سایت می شود که به معنی سئوی خوب برای وب سایت شماست.

مزایای استفاده از آدرس آی پی اختصاصی :

 

  •         داشتن گواهینامه SSL خصوصی خودتان :

گوگل داشتن گواهینامه SSL را به یکی از عوامل رتبه بندی برای وب سایت هایی تبدیل کرده است که برای کلماتشان در نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه بندی می شوند.ربات های گوگل به این منظور طراحی شده اند که به سایتی که گواهینامه SSL دارد توجه خاصی دارد

  •         عملکرد و امنیت پیشرفته :

داشتن آدرس آی پی اختصاصی برای وب سایت هایی که ترافیک وب بالایی دارند یک برگ برنده است، چرا که آدرس آی پی اشتراکی که توسط هزاران هزار وب سایت دیگر استفاده می شود منجر به کرش کردن مداوم سرور و خرابی وب سایت می شود و این موضوع باعث می شود دسترسی به وب سایت برای بازدید کننده ها امکان پذیر نباشد

 

نکته کلیدی

داشتن آدرس آی پی اختصاصی برای سرور هاستینگ، سرعت وب سایت را افزایش می دهد و امنیت و عملکرد پیشرفته ای فراهم می کند

  •      گواهینامه SSL چطور می تواند روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر بگذارد

گواهینامه SSL برای کسب و کارهای تجاری و آنلاینی که اطلاعات شخصی مشتری هایشان را دریافت می کنند، مورد نیاز است.

با این حال برای استفاده از گواهینامه SSL بر روی وب سایتتان باید یک آدرس آی پی اختصاصی یا استاتیک داشته باشید.