1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (41 امتیازبندی, 9 رای)
Loading...

بدانید درباره محتوای رسانه ای سایت در موبایل

رتبه بندی جستجوی تلفن همراه

همه ما قبول داریم که “ارزش یک تصویر بیشتر از هزار کلمه است” به این معنا که یک ایده و مفهوم پیچیده را می توان به راحتی در قالب یک عکس منتقل کرد.
این عبارت برای اولین بار تقریبا ۱۰۰ سال پیش در مقاله ای درباره قدرت تصاویر در تبلیغات، مطرح شد و هنوز هم در عصر دیجیتال امروزی درست و قابل استفاده است . گفته شده است که مغز انسان اطلاعات بصری و دیداری را ۶۰ هزار برابر سریعتر از متن پردازش می کند و تحقیقات حاکی از آن است که تصاویر و ویدئو ها به طور مستقیم بر خلق و خو و رفتار افراد تاثیرات مختلفی دارند.

این باعث می شود رسانه های تصویری، تصاویر و ویدیوها ، ابزاری قدرتمند و دارای پتانسیل برای بازاریابی باشند. براساس راهنمای بازاریابی YouAppi CMO  موبایل ، ۸۵درصد از بازاریابان دیجیتالی قصد دارند که بودجه بازاریابی تلفن همراه خود را در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش دهند. این امر برای افزایش توجه به فیلم های تبلیغاتی، که یک رسانه فوق العاده برای شخصی سازی و ارتباطات هستند می باشد.

 

رتبه بندی جستجوی تلفن همراه
رتبه بندی جستجوی تلفن همراه

در طی یک مصاحبه در سال ۲۰۱۷ ، بن سیلبرمن، مدیر عامل شرکت Pinterest گفت: ” آیندۀ جستجوهای اینترنتی، به جای استفاده از کلمات کلیدی، در استفاده از عکس ها خواهد بود.” ما هنوز کاملا به این نقطه نرسیده ایم، اما وبسایت های بصری اخیراً بازی را تغییر داده اند و همه شواهد حاکی از رشد مداوم استفاده از محتوای رسانه ای و عکس ها و ویدئو های کارآمد برای جذب کاربران دیجیتال است.

موبایل پادشاه است

موبایل در جهان دیجیتال امروز نقشی کلیدی و مهمی را ایفا میکند. بیش از نیمی از زمانی که ما به طور روزانه صرف رسانه های دیجیتال می کنیم، مشغول کارکردن با تلفن همراه خود هستیم و ۸۰ درصد کاربران از طریق گوشی های هوشمند خود و به صورت آنلاین خریدهای خود را انجام می دهند و میلیاردها تراکنش و درآمدزایی از طریق گوشی خود به صورت ماهانه دارند.

تا سال ۲۰۱۹، پیش بینی می شود که ۷۲ درصد از کل تبلیغات اینترنتی ایالات متحده از طریق تلفن همراه انجام خواهد شد. شایان ذکر است، صاحبان تلفن های هوشمند که اغلب جستجوهای اینترنتی خود را از طریق تلفن های همراه انجام می دهند، پنج برابر احتمال بیشتری برای ترک یک سایت غیر سازگار با تلفن همراه خود دارند. اگر بهترین تجربه استفاده از تلفن همراه و مطالب سایت خودتان با موبایل را فراهم نکنید ، به احتمال زیاد به رقبائی که این کار را انجام داده اند، بازی را خواهید باخت و در این حیطه از آن ها عقب می افتید.

اگر محتوای کارآمد رسانه ای را یک ابزار قدرتمند برای ارتباط با کاربران مورد نظرتان و درآمدزدای از سایتتان می دانید و می خواهید بر روی گوشی تلفن همراه آنها ظاهر شده و انتخاب شوید، مسیر پیش روی شما، روشن خواهد بود. شما باید یک تجربه رسانه ای مفید و جذاب و کاربر پسند برای آن ها ارائه کنید و به طور مداوم بر روی دستگاه تلفن همراه آنها ظاهر شوید.

چگونگی تصاویر بهینه شده تلفن همراه بدون پایین آوردن کیفیت صفحه

حرف زدن ساده تر از عمل کردن است
متأسفانه این موضوع می تواند بیشتر از آنچه که فکرش را می کنید، چالش برانگیز باشد. در طول سه سال گذشته در نتیجه حجم بالای محتواهای غیر متنی، میانگین حجم یک صفحه وب تقریبا ۸۵ درصد افزایش یافته است که منجر به افزایش زمان بارگیری و لود سایت می شود.

تحقیقات نشان داده است که زمان بارگذاری سه ثانیه ای موجب ایجاد ۵۳ درصد نرخ بازدهی بالاتر از سایت می شود که بسیار اهمیت دارد و
از آنجا که سرعت بارگذاری صفحه، یک عامل مهم در رتبه بندی جستجوهای تلفن همراه بوده و به عنوان یک فاکتور تصمیم گیری در ایجاد تمایل به استفاده از تلفن همراه در جستجوهای اینترنتی به حساب می آید، بهینه سازی محتوای وبسایت موبایل در زمینه SEO و تجربه کاربران شما بسیار حیاتی است.

راهنمای غلبه بر چالش ها
در اینجا سه ​​چالش عمده بازاریابان برای ایجاد یک تجربه بهینه از رسانه های مفید برای دستگاه های تلفن همراه آورده شده است که باید بر آنها غلبه کنند و به این ترتیب موجب افزایش تعامل سایتشان با کاربران شوند.

۱٫ اندازه فایل: فیلم ها و تصاویر فضای بیشتری را نسبت به متن ها اشغال می کنند که فشرده سازی فایل ها می تواند سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهد. ایجاد یک استراتژی برای بهینه سازی فیلم ها و عکس ها نیازمند دانش تخصصی است که با تجزیه و تحلیل دقیق بسیاری از عوامل، از جمله انواع داده ها، تنظیمات کیفیت و رزولوشن امکان پذیر می شود. فرمت ها  نیز ملاحظاتی کلیدی هستند.

 

Image Analysis Result
نتیجه تجزیه و تحلیل تصویر

۲٫ طراحی: طراحی باید پویا و منطبق با چارچوب کلی و فعالیت هایی که سایت انجام میدهد باشد. علاوه بر اندازه صفحه نمایش ، شما همچنین باید نمایشگر دستگاه ، نوع CPU، RAM و محدودیت های شبکه را در نظر بگیرید.

 

بهینه سازی عکس برای موبایل
بهینه سازی عکس برای موبایل

سه نکته کلیدی را بدانید…

۱٫ فشرده سازی: فشرده سازی تصویر می تواند به طور قابل توجهی حجم فایل را کاهش دهد. شما همچنین می توانید در مورد اختلاف بین کیفیت تصویر و اندازه تصویر فکر کنید. آیا شما قادر به مشاهده کاهش رزولوشن (وضوح) تصویر هستید؟ فشرده سازی فایل شروع خوبی برای دستیابی به زمان بارگیری سریع تر است.

۲٫ فرمت تصویر: اطمینان حاصل کنید که بهترین فرمت های تصویر و ویدئو را به دستگاه های مختلف و مرورگرها اعمال کرده اید. بدانید که چه زمانی از فرمت JPEG یا PNG به جای JPEG-XR یا SVG استفاده کنید؟

۳٫ از یک DAM استفاده کنید: استفاده از یک راه حل مدیریت دارایی دیجیتالی (DAM) می تواند به شما در بهینه سازی جریان های کاری و فرآیندهای مورد نیاز برای مدیریت محتوای کارآمد دیجیتالی کمک کند

گوگل نمایش سایت سازگار با موبایل را برای بسیاری از سایت ها آغاز کرده است

سایت هایی که بهترین شیوه برای نمایش با موبایل را ارائه می کنند، در حال حاضر مورد استفاده قرار خواهند گرفت و گوگل از طریق کنسول جستجو ( google webmasters ) پیام های خود را ارسال می کند.

گوگل اعلام کرده است که روند تکاملی برای نمایش سایت در موبایل را برای سایت های زیادی آغاز کرده است. این امر فقط برای سایت هایی است که “به بهترین شیوه نمایه سازی سازگار با تلفن همراه ” را ارائه می کنند.
این اولین بار است که گوگل تایید کرده که تعداد زیادی از سایت ها را به این فرایند نمایش در موبایل منتقل خواهد کرد. گوگل در ماه های گذشته گفته بود که تعداد محدودی از سایت ها به این فرآیند منتقل شده اند. اما این اعلام گوگل به نظر می رسد نشان دهنده آغاز فرایند AMP و نمایش سایت با موبایل در مقیاس بزرگتر است.
گوگل اعلام کرده است که به صاحبان وب سایت ها اطلاع خواهد داد که سایت های آنها از طریق پیام های موجود در کنسول جستجوی گوگل به روند نمایه سازی سازگار با تلفن همراه ملحق خواهند شد.

 

ایندکس صفحات موبایل در گوگل
ایندکس صفحات موبایل در گوگل