1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (5 امتیازبندی, 1 رای)
Loading...

در ده سال گذشته س‍ئو چه تغییراتی داشته است ؟

نحوه تغییر سئو طی ده سال گذشته

نحوه تغییر سئو طی ۱۰ سال گذشته

کانال ها و روش های بازاریابی کمی با همان سرعتی تکامل پیدا کرده اند که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تکامل یافته اند. سئو، در مراحل ابتدایی، در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی و لینک های اسپم بود، تا زمانی که رتبه خوبی برای کلمات کلیدی که می خواستید می گرفتید. خوشبختانه، گوگل آن شیوه ها را به سرعت ریشه کن کرد، و الگوریتم جستجوی آن همچنان در حال تکامل است.
بسیاری از اساس گوگل در اواسط سال ۲۰۰۰ پایه گذاری شده است، اما الگوریتم آن و در نتیجه، رویکرد ما به نسبت به سئو چگونه در طی ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است؟

۱. ترقی محتوا

ابتدا، ترقی بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی موفق سئو ظهور کرد. گوگل در طول سالها به طور پیوسته چیزی را که به عنوان محتوای “خوب” در نظر گرفته می شد را اصلاح کرد، اما این به روز رسانی پاندا در سال ۲۰۱۱ بود که ضربه محکمی به محتوای و کلمه کلیدی اسپم وارد کرد.
پس از پاندا، تقریبا غیر ممکن بود که بتوان با هر تاکتیک مبتنی بر محتوای غلط اندازی، مانند فدا کردن کیفیت محتوا در مقابل کمیت آن، کار خود را پیش برد. در عوض، برندگان موتور جستجو کسانی بودند که بهترین و با ارزش ترین محتوا را تولید کرده، و به شکلی بازاریابی محتوا می کردند – و محتوا هنوز که هنوز است حکم شاه کلید را دارد.

۲.مرگ طرح و برنامه ریزی لینک

گوگل تعریف خود را از معنای دقیق “طرح ریزی لینک” همراه با مثال، ارائه کرده است. از نظر خیلی ها این دستورالعمل ها مبهم هستند، اما می توان گفت ساده ترین توضیح این است: هرتلاشی، به عمد، برای تاثیر گذاشتن بر روی رتبه بندی، می تواند به عنوان یک طرح ریزی در نظر گرفته شود.
در اواخرسال ۲۰۰۰، گوگل خیلی سخت تلاش می کرد تا شیوه های لینک سازی سیاه و اسپم را ریشه کن کند، و کسانی که در چرخه تبادل و خرید و فروش لینک شرکت داشتند را مجازات می کرد. اما در سال ۲۰۱۲ با ظهور به روز رسانی پنگوئن بود که لینک سازی تبدیل یه چیزی شد که الان درواقع است. در حال حاضر، تنها جذب لینک به صورت طبیعی و ساخت لینک با ارزشی که از طریق مهمان های وب سایت تبادل می شود، به شما اجازه می دهد رتبه بالاتری به دست آورید.

۳. تغییر شکل سئو محلی

سئوی محلی، نسبت به سال ۲۰۰۶، کاملا تغییر کرده است. طرح کلی، تغییرات جزئی بسیاری کرده است، اما بزرگ ترین تغییر اخیر در مورد عوامل رتبه بندی، مربوط به به روز رسانی کبوتر در سال ۲۰۱۴ بود.
با این بروز رسانی، گوگل با شدت بیشتری، سیگنال های رتبه بندی وب سنتی را با الگوریتم رتبه بندی خود ترکیب کرد، و به این ترتیب وب سایت هایی که به خوبی بهینه سازی شده بودند را در مرز جستجوی محلی قرار داد. گوگل همچنین امکان دیده شدن وب سایت های با دایرکتوری معتبر، در نتایج جستجوی خود را افزایش داد.
به طور کلی، به لطف تلفن های همراه با قابلیت مکان یابی، جستجوهای محلی در طول چند سال گذشته، رایج تر شده است.

۴.تجدید نظر اساسی صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)

نمی توانم بگویم صفحات نتایج موتور جستجو، تا به حال چندین بار عوض شده اند، و افراد زیادی هم نیستند که متوجه این تغییرها شده باشند؛ بعضی از این تغییرات آنقدر کوچک هستند که بر سر اینکه اصلا به عنوان تغییر محسوب شوند، بحث است

نحوه تغییر سئو طی 10 سال گذشته
سرچ گوگل در سال ۲۰۰۶

۵.ظهور Knowledge Graph

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار عمده در سئوی مدرن، Knowledge Graph گوگل است، که اولین بار در سال ۲۰۱۲ وارد صحنه شد. تلاش Knowledge Graph بر این است که به پرسش های کاربران، پاسخ های مختصر و مستقیم دهد، و اغلب یک جعبه، حاوی اطلاعات در مورد یک موضوع عمومی یا یک پاسخ کوتاه به یک ربات مشخص را ارائه می کند. این موضوع برای کاربران فوق العاده است اما اغلب بر نتایج جستجو ارگانیک اولویت دارد و پیش از آنها قرار می گیرد.
بر این اساس، سئوکاران برای جبران، باید از کلمات کلیدی که عموما پاسخگو هستند اجتناب کنند

۶. اولویت بندی تلفن همراه

با معرفی آیفون برای اولین بار در سال ۲۰۰۷، محبوبیت تلفن های همراه همه گیر شد و گوگل هر کاری که می توانسته انجام داده است تا بر اهمیت بهینه سازی وب سایت برای کاربران تلفن های همراه تاکید کند. در واقع، در سال ۲۰۱۵، جستجو در گوگل، از طریق موبایل بیشتر از دسکتاپ بوده است.
این روزها بهینه سازی برای تلفن همراه، به دلیل اصرار پی در پی و رو به افزایش گوگل، نه تنها متداول شده است، بلکه به امری کاملا ضروری تبدیل شده است. به روز رسانی موبایل فرندلی گوگل، که در دو فاز جداگانه رخ داد، مجری اصلی این استاندارد جدید بوده است.

۷.مرگ تدریجی کلمات کلیدی

پاندا و پنگوئن روش تکرار کلمات کلیدی را از بین بردند، اما یک به روز رسانی کوچک اما مشتاق تر در سال ۲۰۱۳، باعث مرگ تدریجی بهینه سازی کلمات کلیدی شد. نام این به روز رسانی “مرغ مگس خوار (Hummingbird)” است که جستجوی معنایی را معرفی کرد، روشی که گوگل به جای طرح برداری از کلمات و عبارات کلیدی جداگانه، برای رمز گشایی از نیت کاربر از آن بهره می برد.
امروزه، گوگل در تلاش است که به جای تطبیق دادن کلمات کلیدی، معنای آن را درک کند، بنابراین بهینه سازی محوریت کلمات کلیدی به شیوه قبل کار نمی کند. با این حال، جستجوی کلمه کلیدی هنوز هم مرتبط است، زیرا می تواند در هدایت تمرکز استراتژیک به شما کمک کند و برایتان فرصت های رتبه بندی فراهم کند.

۸. سرعت و تاثیر به روز رسانی ها

همچنین شایان ذکر است که گوگل در این چند سال پس از پاندا – با ارائۀ به روز رسانی های عمده و به ظاهر تصادفی برای الگوریتم جستجوی خود، که اساسا چگونگی محاسبه رتبه بندی را تغییر می دادند، چه استرسی به بهینه سازهای جستجو وارد کرد. با این حال، در حال حاضر که موتور جستجو به یک بنیان قوی رسیده است، اهمیت و سرعت این به روز رسانی ها کاهش یافته است. امروز، به روز رسانی ها کوچکتر شده اند، خیلی قابل توجه نیستند، و تاثیرشان بر این حرفه بسیار کمترتر شده است.

نکته نهایی

درک اینکه سئو از کجا آمده است و در حال حاضر کجا قرار دارد، به شما کمک خواهد کرد، به بازاریاب آنلاین بهتری تبدیل شوید. امیدوارم خیلی مدت ها قبل تکنیک های سیاه را از استراتژی های خود حذف کرده باشید.

برگرفته از : searchengineland