1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (هنوز امتیازی داده نشده)
Loading...

چگونه از Google Trend برای سئو استفاده کنیم ؟

 

ابزار رایگان Google Trend، ابزاری فوق العاده مفید برای بهینه سازی موتور جستجو است که اغلب دست کم گرفته می شود. در این مقاله نشان می دهیم که چگونه می توانید از Google Trend استفاده کنید.

 

۱- بررسی کلمات کلیدی

زمانی که می خواهید کار بهینه سازی موتور جستجو را شروع کنید، اول از همه باید یک بررسی کامل در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. یک ابزار خیلی خوب در این زمینه Google AdWords keyword planner است. همچنین با استفاده از Google Trend، می توانید اطلاعات بیشتری در موردکلمات کلیدی بدست آورید.

 

ایده گرفتن از کلمات کلیدی

مهم ترین کوئری های جستجوی (search queries) خود را در Google Trend  وارد کنید، با این کار نه تنها می توانید کوئری های جستجو و موضوعات مرتبط بیشتری پیدا کنید، بلکه مواردی که در طول این مدت انتخاب شده، relevance گرفته اند نیز بدست می آورید. به این ترتیب   می توانید کلمات کلیدی که ترند (trend) هستند را کشف کنید.

 

کلمات کلیدی ترند

نه تنها مهم است بدانید که در حال حاضر کدام کلمات کلیدی بیشترین میزان جستجو را دارند، بلکه همچنین باید بدانید کدام کلمات در آینده بیشترین میزان جستجو را خواهند داشت. کلمات کلیدی مشابه را در Google Trend با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک روند رو به بالا و کدام یک روند رو به پایین دارند.

 

ارتباط (Relevance) منطقه ای

چیز دیگری که Google Trend نشان می دهد این است که چطور Relevance یک کوئری جستجو، در مناطق مختلف، متفاوت است. مثلاً در سوئیس، راجر فدرر، ستاره تنیس، بیشترین Relevance را در (کانتون) ایالت شویتز (Schwyz) و پس آن در کانتون (ایالت) های زوریخ و گراوبوندن (Grisons) دارد.

 

Google-Trends

 

۲- بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا یکی از عناصر اصلی سئو است، و ابزار Google Trend می تواند خیلی در این زمینه مفید باشد.

 

موضوعات ترند

در Google Trend می توانید موضوعاتی که ترند هستند را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

 

مقایسه موضوعات

مطمئن نیستید که دفعه بعد در مورد چه موضوعی بنویسید؟ موضوعاتی که دارید را با Google Trend مقایسه کنید و موضوعی که بیشترین Relevance را دارد انتخاب کنید.

 

فصلی بودن

از طریق Google Trend می توانید فصلی بودن موضوعات را متوجه شوید و محتوایتان را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. مثلاً نوشتن دربارۀ اسکی آن هم در فصل تابستان، فایده ای ندارد. همچنین با استفاده از Google Trend می توانید گرایش هایی که خیلی واضح و آشکار نیستند را نیز پیدا کنید.

 

Google-Trends-Web-Search-Interest_-joomla-wordpress-drupal-Worldwide-2004-present

 

۳- بررسی برند

با استفاده از Google Trend بررسی کنید که چگونه Relevance  برندتان در مقایسه با رقبایتان، در طول زمان تغییر می کند. در این صورت متوجه می شوید که آیا لازم است سرمایه گذاری بیشتری روی برندتان انجام دهید یا خیر.

 

آمار در Google Trend

در زمان کار با Google Trend مهم است بدانید نباید انتظار آمار و ارقام  دقیق و قطعی داشته باشید. برای جستجوی بالا به Google AdWords keyword planner یا ابزار های دیگر نیز نیاز خواهید داشت.  Google Trend، Relevance کلمات جستجوی وارد شده در مقایسه با یکدیگر را نشان می دهد. هرچه کلمات کلیدی در بالای نمودار باشند، ارتباط منطقه ای (relevant region) بیشتری دارند؛ ارزش مهمترین کوئری های جستجو برابر با ۱۰۰ و ارزش داده های دیگر از ۰ تا ۹۹ متغیر است.

همانطور که می بینید، Google Trend امکانات زیادی در دسترس بازاریابی آنلاین شما قرار می دهد.

 

اگر سوالی داشتید لطفا به ما ایمیل بزنید یا آن را در قسمت نظرات وارد کنید.