۱۰ ابزار مهم SEO

هر کاری برای بهتر انجام شدن نیازمند ابزار می باشد برای بررسی سئو سایت هم هر چه قدر هم دارای دانش کافی باشیم باز هم نیازمند ابزارهایی هستیم تا بتوانیم به صورت دقیق با استفاده از پارامترهای مختلف وضعیت سایت را مورد بررسی قرار دهیم تا نسبت به رفع عیوب احتمالی آن اقدام لازم را انجام دهیم در اینجا ما به معرفی کوتاه از ده ابزار برای سئو می پردازیم:

GT Metrix

اگر ما سایت خوبی داشته باشیم ولی سرعت بارگذاری آن پایین باشد کاربر به سرعت سایت را بسته و این باعث پایین آمدن امتیاز سایت می شود با استفاده از (Gt Metrix) ما می توانیم گزارشی از بهینه بودن کدهای سایت یا فشرده بودن عکسها یا وضعیت سی اس اس و کدهای جاوا اسکریپت داشته باشیم و توصیه هایی نیز برای بهبود سایت به ما می دهد. و بر اساس پارامترهای مختلف به سایت یک نمره میانگین از (َA) تا (F) به سایت می دهد .

سایت جی تی متریکس


Seoptimer

به وب مسترها کمک می کند تا وب سایت خود را بهینه کنند و در موتورهای جستجو بهتر نمایش داده شود . این ابزار به بررسی عنوان و متا تگ توضیحات و کلمات کلیدی و تعداد کلمات و عناوین در محتوای صفحه نسبت متن به متن HTML سر برگهای H1 تا H6 و توضیحات تصاویر و بررسی لینکهای داخلی و خارجی و بررسی فایل robot.txt و sitemap.xml می پردازد .

سایت سئو پی تایمر


Keyword Planner

برای اینکه بتوانیم به تحقیق و تجزیه و تحلیل درباره بهترین کلمات کلیدی برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنیم keyword planner یک ابزار رایگان برای کاربران و دارندگان حساب Google Adwords می باشد که به وسیله آن می توانیم لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به کمپین تبلیغاتی و پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی پر کاربرد و قابل رقابت به شما ارائه می دهد .

 

سایت تعیین کلمات کلیدی


Webarchive

یک فرمت ذخیره فایل وب ایجاد شده توسط safari می باشد که حاوی html و تصاویر و صدا و ویدیو همچنین شامل css وجاوا اسکریپت نیز می باشد . با استفاده از این ابزار می توانیم تغییرات ایجاد شده سایت طول در زمان را مشاهده کنیم .

سایت وب آرشیو


alexa

یکی از ابزارهایی که می توانیم رتبه سایت را در جهان یا کشور مورد نظرمان را بفهمیم می باشد با این ابزار از وضعیت کلمات ورودی و ساب دامینهای پر بازدید ویا این که بیشترین ورودی از چه سایتی می باشد یا اینکه چه تعدادی به سایتمان لینک داده اند و … را در اختیار ما قرار می دهد . همچنین دارای یک نوار ابزار می باشد که با وارد شدن به هر سایتی می توانیم رتبه جهانی و دیگر آمار مربوط به آن سایت را مشاهده کنیم و با توجه به نیاز خود می توانیم آن را سفارشی سازی کنیم. alexa یک ابزار ارائه شده توسط آمازون می باشد .

سایت الکسا


Mozbar

یک فرمت رایگان کروم می باشد که برای اینکه چگونه یک دامنه داده شده احتمالا در نتایج جستجو گوگل رتبه بندی شود . این بر اساس داده های شاخص وب Mozcape و شامل شمارش لینک نمرات MozRank و MozTrust و عوامل مختلف دیگری می باشد . همچنین دارای یک نوار ابزار می باشد که یک روش ساده برای مشاهده عناصر جستجوگرانه داخل صفحه و اطلاعات پیوند برای هر صفحه می باشد .

سایت موز بار


Google WebMaster

یک وب سرویس رایگان برای وب مسترها می باشد که برای بررسی نمایه سازی و بهینه سازی نمای سایت مورد استفاده قرار می گیردهمچنین می توانید نقشه سایت را بررسی و ثبت کرد .
می توانیم آمار مربوط به زمانی که گوگل بوت به سایت دسترسی پیدا می کند را مشاهده کنیم در فایل robot.txt صفحاتی که به صورت تصادفی مسدود شده را پیدا کنیم . فهرست صفحاتی که به سایت پیوند دارند را مشاهده کنیم و …

سایت گوگل وب مستر


Google Analytics

یکی دیگر از ابزارهای رایگان تجزیه و تحلیل وب سایت می باشد که آماری دقیق از سایت را برای شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا ترافیک بازدید کنندگان سایت را تجزیه و تحلیل کنید این ابزاری است که بیش از شصت درصد وب سایتها از آن استفاده می کنند .این ابزار یک تکه کوچکی از کدهای جاوااسکریپت می باشد که به وب سایت شما متصل می شود و دارنده حساب این کد را به انتهای سایت اضافه می کند

سایت گوگل آنالیتیکس


Think With Google

یک فروشگاه مجازی برای روند مصرف و بینش بازاریابی و تحقیقات صنعتی است وشامل آمار و کتابخانه تحقیقاتی از جمله فیلم و ابزار برنامه ریزی برای روند دیجیتال است . ابزار واقعی بهینه سازی آمار و بشما اجازه می دهد درباره صنایع نوظهور و بینش مصرف کننده و علایق مصرف کنندگان دیدگاه واضحی به شما می دهد . همچنین لود موبایل در این صفحه به راحتی قابل مشاهده است.

بررسی لود موبایل


Redirect Checher

وقتی که به عنوان مثال مقاله ای را از بلاگ خود به بخش خبری خود اضافه کرده اید با انجام این کار URL تغییر می کند از ریدایرکت استفاده می کنیم . در بعضی مواقع می خواهیم تغییر مسیر دائمی باشد در بعضی مواقع موقت با تغییر مسیر دائمی کد ۳۰۱ به موتور جستجو می گوید URL جدید را نشان دهد ولی اقتدار قدیمی را حفظ کند و به URL جدید انتقال دهد . تغییر مسیر موقت با کد ۳۰۲ به موتور جستجو می گوید نباید URL جدید را فهرست کند و URL اصلی را در فهرست نگه دارد و هیچ مجوز موجود از قدیمی به URL جدید منتقل نمی شود

ریدایرکت چکر