1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (5 امتیازبندی, 1 رای)
Loading...

نکاتی برای افزایش میزان ترافیک سایت با سئو

یکی ازمزیت های سئو این است که به جای اینکه پیام بازاریابی خود را به خورد مردم دهید که اصلا مایل نیستند به چیزی که توضیح می دهید گوش دهند،بنابراین قادر خواهید بود با استفاده از مهندسی معکوس، بفهمید دقیقا به دنبال چه چیزی هستند، به این ترتیب که محتوای مناسب را آماده کنید و در اختیارشان قرار دهید و دقیقا لحظه ای که به دنبالش هستند آن را جلوی چشمانشان قرار دهید. با دست پس بزنید و با پا پیش بکشید.

مثل این است که جادو کنید. مشتری ها خودشان با پای خودشان پیشتان می آیند و درخواستشان را اعلام می کنند.

گوگل تنها زمانی به محتوا اهمیت می دهد که پاسخگوی نیاز کاربر باشد. نتایج جستجو، الزاماً نشان دهنده محتوای “خوب” نیستند، بلکه تنها فهرست رتبه بندی شده ای از محتوا، در جواب چیزی هستند که کاربر به دنبال آن است.

در اینجا به روند معمولی اشاره می کنیم که بیشتر سئو کارها در زمان تولید محتوا از آن بهره می برند:

  1. در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنند تا متوجه شوند مردم در ارتباط با موضوع مورد نظر شما، به دنبال چه هستند.
  2. از عبارات طولانی و با میزان رقابت پایین استفاده می کنند.
  3. محتوا را بر اساس عبارات و عنوان های کلیدی تولید می کنند.
  4. صفحه را راه اندازی و معرفی می کنند.
  5. لینک درست می کنند.
  6. میزان ترافیک ورودی را مشاهده می کنند.

کاستی این رویکرد این است که موارد ۱ تا ۴ اغلب نادیده گرفته می شود. برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، که احتمالا بهترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی موجود است، به این دلیل محبوب است که فقط و فقط کلمات کلیدی طولانی را رو نمی کند، بلکه در کنار آن، محتوای دقیق و لینک های صحیح را برای گوگل ایجاد می کند تا شما را به عنوان صفحات دقیق رتبه بندی کند.

متاسفانه این جا جایی است که بیشتر مردم کارشان را متوقف می کنند.

توصیه من: کار را اینجا تمام نکنید.

تمامی فرایند بر پایه علائم بهینه سازی سایت قرار دارد که محتوای شما را در رده بالا رتبه بندی می کنند – علامت هایی مثل استفاده از کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحات (بله این هم یک عامل رتبه بندی واقعی است). گرچه این عوامل خیلی مهم هستند ولی سئو جای خود را دارد.

در بررسی عوامل رتبه بندی تخصصی ای که انجام دادیم، از ۱۵۰ بازاریاب جستجو درخواست کردیم، ارزیابی کنند از نظر آنها کدام یک از عوامل در الگوریتم گوگل اهمیت بیشتری دارند. نتایج نشان داد اگرچه انتظار می رفت تاثیر ویژگی های سنتی تر سئو کاهش پیدا کرده یا در همان سطح بمانند، ولی دریافتیم ویژگی های مبتنی بر کاربر افزایش یافتند.

علاوه بر علائمی مثل موبایل فرندلی بودن، سرعت سایت، طراحی تجربه کاربر (UX) و یا کیفیت دریافت شده، عواملی که امروز می خواهم روی آنها تمرکز کنند به شرح زیرند:

  1. صفحه، با قصد جستجوگر مطابقت داشته باشد: به عبارت دیگر، صفحه باید محتمل ترین چیزی باشد که کاربر واقعا به دنبال آن است.
  2. موتور جستجو، دادۀ کلیک شده را جستجو کند: می تواند شامل سنجش نتایج جستجویی باشد که کاربر واقعا کلیک کرده است.
  3. اتمام کار: کاربر باید بتواند کاری که شروع کرده را به اتمام برساند. به عبارت دیگر، به سوالشان به درستی پاسخ داده شده باشد.

حالا می خواهم درباره این صحبت کنم که چه طور با استفاده از تنها یک تکنیک، تمام این سه عامل را اصلاح کنید و از آن برای صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند بهره ببرید.

نکته این جاست: در مورد چگونگی استفاده کاربرها از صفحات و اینکه که کاربرها واقعا چطور از صفحات استفاده می کنند، آنها را بهینه سازی کنید و در این صورت شاهد ترافیک قابل توجهی خواهید بود.

به محض اینکه از موتور های جستجو ترافیک دریافت کنید، با توجه با بازدید جستجو، به میزان باور نکردنی ای داده خواهید داشت. اگر اصلا ترافیکی نداشته باشید، گوگل حدس می زند که محتوای شما چیست – درست است یا غلط – و ترافیک به سویتان روانه خواهد کرد. در واقع بین ترافیکی که فکر می کردید وقتی صفحه تان را راه اندازی کردید خواهید داشت و ترافیکی که که به طورواقعی دریافت می کنید یک شکاف وجود دارد.

اگر می خواهید این شکاف را ببندید؛ ما سه سوال می پرسیم و به آنها پاسخ می دهیم.

  1. آیا محتوای من با قصد بازدید کننده ای که دریافت می کنم مطابقت دارد؟
  2. بر اساس این قصد، آیا قطعات جستجوی من، کاربر را به کلیک کردن ترغیب می کند؟
  3. آیا صفحه من به کاربر امکان می دهد که هدفش را به اتمام برساند؟

کاری که باید انجام دهید به شرح زیر است. از طریق آنها سئو را تمرین کنید.

  1. صفحاتی که عملکرد پایین و متوسطی دارند را شناسایی کنید.

این فرآیند در مورد صفحاتی که میزان ترافیک کم یا ناامید کننده ای دارند بهتر عمل می کند. دلیل اینکه باید از صفحاتی که عملکرد بالایی دارند دور بمانید این است که : “تا چیزی خراب نشده، دستکاری اش نکن.”

این جمله به این معنی نیست که صفحات با عملکرد خوب را نمی توان بهبود بخشید، بلکه درواقع هر زمان شما تغییراتی در یک صفحه اعمال می کنید، چیزهایی که خوب عمل می کنند را نیز در معرض خراب شدن قرار می دهید. به همین دلیل، فعلا می خواهیم بر روی صفحاتی که عملکردشان ضعیف است تمرکز کنیم.

ساده ترین راه این است که برای شناسایی صفحاتی که کیفیت بالایی دارند _ از کلمات کلیدی خوبی در آن استفاده شده است –  ولی ترافیکی که انتظار داشتید را دریافت نمی کنند، از برنامه های تجزیه  و تحلیل ترافیک استفاده کنید؛ مثل Google Search Console ، یا Bing Webmaster، و یا حتی می توانید از ویژگی هایی که در Moz Pro ارائه شده بهره ببرید.

  1. هرگونه عدم تطابقی که میان محتوای شما و قصد کاربر وجود دارد را شناسایی کنید

در قدم بعدی، باید عبارات کلیدی که URL  ما را در نتایج جستجو بالا می آورند شناسایی کنیم. پس از اینکه با کلیک کردن بر روی URL ، در ادامه URL کلمه ی کلیدی و عباراتی که کاربربه دنبال است وجود نداشته باشد. به این گونه است که جستجو برای کاربرشفاف نمی باشد و به موضوعی که به دنبالش است دست پیدا نمی کند.

  1. بهینه سازی برای قصدی که کاربر دارد

حالا که متوجه شدیم کاربر ها برای چه منظور سایت ما را دنبال می کنند، باید کاری کنیم که صفحه ما دقیقا همان چیزی باشد که آنها دنبالش هستند تا به این ترتیب مشکل آنها را برطرف کنیم. برای  این منظور باید این  ۵ قسمت اولیه و اصلی را تکمیل کنید.

  1. تگ عنوان
  2. شرح متا تگ ها
  3. عنوان صفحات
  4. متن اصلی
  5. دعوت به عمل

تگ ها و شرح های عنوان صفحات با عملکرد ضعیف را از نو بازنویسی کنید و برای اینکار کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربرها را جستجو کنید تا ببینید آیا URL  شما می تواند در میزان کلیک و بازدید افزایشی داشته باشد. شواهد غیر قاطعی وجود دارد که میزان کلیک بالا می تواند منجر به رتبه بندی بالاتر شود. البته در نهایت این خیلی مهم نیست، مهم این است که از هر طریق ممکن، ترافیک بیشتری به دست بیاورید.

نکته اینجاست که از این داده ها برای بهینه سازی جستجوی خود به شیوه ای کمک بگیرید که ترافیک بیشتر و بهتر را ترغیب کند.

به دست آوردن کلیک تنها نصف ماجراست. بعد از اینکه کاربر ها را به سایت خود هدایت کردیم حالا وقت این است که بتوانیم آنها را متقاعد کنیم (تقریبا خیلی فوری) که ما در واقع می توانیم مشکلی که آنها را به اینجا کشانده است برطرف کنیم.

  1. بهبود اتمام کار

فرض کنید یک کاربر عبارت “بهترین رستوران در سیاتل” را جستجو کند. شما می خواهید پیتزا فروشی  خودتان در این جستجو رتبه یک را به دست بیاورد، ولی آیا همین به تنهایی کاربر را راضی می کند؟

احتمالا نه. چون که کاربر به دنبال فهرستی از بهترین رستوران هاست که شامل بازخورد و ساعت کار و نقشه و منوی آنها هم باشد. اگر چنین چیزی ارائه کنید، توانسته اید کار کاربر را به اتمام برسانید.

نکته کلیدی در مورد اتمام کار این است که مشکل کاربر را خیلی سریع و شفاف بر طرف کنید.

  1. ارسال برای نمایش دوباره (ایندس گرفتن دوباره)

مزیت این فرایند این است که شما می توانید به سرعت نتایج را ببینید. ساده ترین کار این است که صفحه را برای ایندکس گرفتن دوباره در گوکل ارسال کنید. که باعث می شود تعییراتی که اعمال کردید خیلی سریع تر در نتایج جستجو دیده شوند.

تغییرات ارسال شده از این طریق ظرف مدت چند دقیقه یا ساعت، در نتایج جستجو منعکس می شود. تا به حال از یک یا دو روز بیشتر نشده است.

۶ و۷٫ نتایج را بسنجید و تکرار کنید

حالا که نتایج را می بینید، باید عملکرد کنونی را در مقابل عملکرد قبلی بسنجید. بعد از چند روز یا چند هفته (بعد از اینکه زمان به میزان کافی داده داشته باشید که بتوانید تصمیم مناسبی بر مبنای آمار بگیرید)، باید به طور ویژه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  •        رتبه بندی یا تاثیر کلی
  •        میزان کلیک
  •        معیارهای درگیر بودن مثل نرخ پرش، نشان دادن زمان در سایت، تغییرات

هشدار: قرار نیست از همان لحظه اول به آن دست پیدا کنید. اشکالی ندارد. تکرار فرایند و بهبود سایت خیلی هم خوب است (به شرط اینکه طی این فرایند صفحه تان را به کل تخریب نکنید). در واقع اصل موضوع همین است.

اگر این فرایند را دنبال کنید، نه تنها شاهد ترافیک بیشتر خواهید بود بلکه ترافیک بهتری هم به سایت شما روانه خواهد شد که چیزی که ارائه می کنید را با آنچه بازدید کننده به دنبال ان است خیلی بهتر مطابقت می دهد.

بهترین محتوایی که با قصد کاربر مطابقت می کند، چیزی است که موتور های جستجو با کاربر ارائه می کنند. یعنی چیزی که شما در موتور جستجو منتشر کرده اید. نتایج خارق العاده خواهند بود.