1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (8 امتیازبندی, 2 رای)
Loading...

رقص گوگل (Google Dance)

رقص گوگل (Google dance)

اگر شما یک وب سایت بهینه سازی شده دارید، و یا در نظر دارید که چنین وب سایتی ایجاد کنید، ممکن است در مورد یک پدیده نگران کننده به نام Google Dance (رقص گوگل)  چیزهایی شنیده باشید. اگر چه تاثیرات Google Dance تا حدودی جای بحث دارند، اما اکثر کارشناسان معتقدند که چنین چیزی وجود دارد و می تواند بر نتایج جستجوگرها تاثیر بگذارد. حال سوال این جاست که تا چه حد باید در مورد آن نگران بود؟

تعریف Google Dance (رقص گوگل)

هر زمان که رتبه بندی موتور جستجوی گوگل بر اساس الگوریتم های جدید به روز شده و دوباره محاسبه می شود، Google Dance رخ می دهد. این یعنی گوگل به طور منظم نتایج جستجوی خود را، عمدتا بر اساس اینکه چه کسی بهترین روش های سئو را به کار می برد، دوباره فهرست می کند [ایندکس می دهد]. به منظور تکمیل این رتبه بندی ها، رباتهای وب گوگل به طور مداوم تمام صفحات وب در اینترنت را اسکن می کنند. همانطور که این Googlebot ها همه صفحات وب را می خوانند، به طور خودکار تغییرات کوچکی را در صفحات نتایج جستجو ایجاد می کنند. به این تغییرات کوچک که بر اساس جستجوی Googlebot ها اعمال می شوند، EverFlex گفته می شود چون صفحات دائما در حال جا به جایی هستند. با این حال،  جا به جایی های EverFlex، بازآرایی هایی هستند که به سختی می توان متوجه آنها شد، و معمولا عمر کوتاهی دارند چون همانطور که ربات ها به خواندن صفحات جدید ادامه می دهند، نتایج هم به سرعت به رتبه بندی به حق خود بر می گردند.

در مقابل وقتی گوگل الگوریتم خود را اجرا می کند، Google Dance موجب تغییرات بزرگتری در صفحات نتایج موتور جستجو می شود. این می تواند به این معنی باشد که برخی از وب سایت هایی که پایین فهرست دفن شده بودند، بالا بیایند، در حالی که به طور همزمان سایت هایی که قبلا رتبه بالایی داشتند، از اول صفحه نتایج به پایین صفحه افت کنند. خوشبختانه برای وب سایت هایی که به طور ناگهانی رتبه شان نزول می کند، Google Dance معمولا موقتی است، تا زمانی که موتور جستجو اجرای الگوریتم خود را تمام کند. در آن زمان، نتایج معمولا به ترتیب مناسب قرار می گیرند.

رقص گوگل (Google Dance)
رقص گوگل (Google Dance)

نگرانی در مورد Google Dance

بنابراین آیا دلیلی برای نگرانی در مورد Google Dance وجود دارد؟ لازم نیست نگران این باشید که این تغییر باعث افول وب سایت و یا کسب و کار تان می شود. تنظیمات این الگوریتم برای صفحات وب هر کس اتفاق می افتد، بنابراین چیزی نیست که شما بتوانید به طور کامل از آن جلوگیری کنید. اگرچه این موضوع آسیب رسان نیست، اما شما و طراح وب تان باید از برخی از محرک های Google Dance آگاه باشید.

مثلا تنظیم بهینه سازی موتور جستجو وب سایت شما Google Dance را فعال می کند. ممکن است اینطور به نظر برسد که سئو چیز خوبی نیست. با این حال، شما می توانید با استفاده از سئو و از طریق پیشرفت ارزش سایت خود و پیشرفت تاکتیک کاربر پسند، رتبه بندی خود را تحت تاثیر قرار دهید. این تغییرات در واقع رتبه شما را پس از آن که Google Dance به پایان رسید، ارتقا می دهند. روش دیگر این است که بک لینک های غیر ضروری را بررسی کرده و از آنها جلوگیری کنید. گوگل به این پیوند های اضافی پاداش نمی دهد، بنابراین از بین بردن بک لینک های بی فایده به شما کمک خواهد کرد از افت رتبه بندی قسر در بروید.

به طور کلی، در مورد Google Dance کاری از دست شما ساخته نیست. وقتی رباتهای موتور جستجو دارند اینترنت را اسکن می کنند، نمی توان از آن اجتناب ناپذیر کرد. گرچه ممکن است رتبه بندی وب سایت شما در طول Google Dance تا حدودی نوسان داشته باشد، اما حتی جا به جایی های بزرگ هم به طور کلی به مرور زمان خود به خود درست می شوند. بهترین کار این است بیش از حد خودتان را درگیر این پدیده نکنید، چون یک بخش کاملا طبیعی و غیر قابل کنترل در فرایند سئو است.