1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (57 امتیازبندی, 12 رای)
Loading...

لینک غیر مفید یا تلف شده

چرا ما اینقدر از لینک ها می ترسیم؟

در اینجا به چند مورد از بزرگترین ترس های ما از لینک ها می پردازیم و نشان می دهیم که آنها در واقع تا چه حد به جا هستند.
در روزگاران گذشته ی سئو ، ما عاشق لینک های رایگان بودیم، حتی اگر از یک وب سایت اسپم یا کم کیفیت و یا یک دایرکتوری که تا به حال وجود داشته لینک بگیریم.  و حتی اگر برای گرفتن یک لینک لازم نبود هیچ کاری کنیم ، آن لینک ، یک لینک عالی بود.
مردم فکر می کردند که تمام لینک ها مفیدند و حتی لینک های “بد” هم کاملا بی ضرر بودند و هیچ آسیب بالقوه ای نمی زدند.
اما کم کم ترسمان شروع شد ، یک عالمه تجزیه و تحلیل در مورد لینک ها انجام دادیم و از سایت های که فکر می کردیم اسپم هستند می خواستیم لینک ما را حذف کنند. البته نباید آن دوره زمانی را فراموش کنیم که انکر های اگزکت مچ (exact-match anchors) وحشت زده شده بودیم و پنجاه تا لینک ساخته بودیم که تمامشان می گفتند “اینجا را کلیک کنید”.

نمی خواهم به همه تغییرات مهم اشاره کنم ، اما نکته این است که لینک ها ما را می ترسانند ، چه خودمان آنها را بسازیم ، چه برای سایت ما ساخته شده باشند.
بیایید به پنج مورد از بزرگترین ترس هایمان بپردازیم و ببینیم تا چه حد واقعا درست یا نادرست هستند.

 

attention-shout-alert-warni

  1. ترس از دنبال کردن فعالانه لینک ها

منظورم گدایی و خرید لینک هم هست.نظر خیلی ها این است هر لینکی که سرمقاله نباشد یک لینک بد است. به نظر من ، اگر منتظر شوید تا یک لینک ادیتوریال بگیرید ، باید زمان زیادی انتظار بکشید. البته این نظر من است.
مردم می توانند ادعا می کنند که یک کمپین لینک سازی موفق به پول وابسته نیست ، اما به نظر من ، کاملا وابسته به پول است.شما نمی توانید یک کمپین محتوای کاملا شگفت انگیز و موثر را بدون بودجه قابل توجه ایجاد کنید ، مگر اینکه به صورت اتفاقی افراد با استعداد در میان کارکنان خود داشته باشید که بتوانند خودشان اینکار را انجام دهند.حتی اگر بتوانید این مطالب بسیار جذاب که به طور طبیعی لینک جذب می کند تولید کنید، نیاز دارید که آن را ارتقا دهید  و مسلما منظورم این نیست که در توئیتر در موردش بنویسید.
برای مثال مقدار زیادی از محتوا را می توان از طریق ایمیل گسترش داد.محتوا را می توان برای افرادی فرستاد که ممکن است برایشان با ارزش باشد ، همراه با یک پیشنهاد خوب که با آن لینک می کنید. برای من ، این کار تفاوت چندانی با درخواست لینک ندارد؛ اما برای آن دسته از کسانی که موعظه می کنند تمام چیزی که نیاز دارید محتوای خوب برای جذب لینک به طور طبیعی است ، می تواند یک موقعیت کاملا متفاوت باشد.
من این رویکرد را در دسته گدایی قرار می دهم. اما از نظر شما ممکن است یک لینک ادیتوریال باشد.نظرمان با هم تفاوت دارند؟ به نظر من که اینطور نیست؛ در نهایت، محتوا باید دیده شود تا به آن لینک داده شود.
فکر می کنید به گوگل می توانید بگویید دلیل و منطق شما برای لینک دادن چه بوده است؟ آیا می تواند تشخیص دهند که شما به طور اتفاقی آن محتوا را در فیس بوک دیده و به آن لینک داده اید ، و یا تولید کننده محتوا به شما ایمیل فرستاده و گفته اگر آن را دوست دارید، به آن لینک دهید؟ جواب خیر است.
بنابراین، آیا این ترس به جایی است؟ من می گویم نیست ، اما به یک نکته اشاره می کنم: شما باید واقعا بدانید دارید چه کار می کنید.

 

  1. ترس از لینک هایی که به طور طبیعی می گیرید

این یکی هم به نظر من عاقلانه است ، چون خیلی ها فکر می کنند لینک رایگان نمی تواند به انها صدمه بزند.
با این حال، این ترس می تواند فراتر از این برود. یک لینک ورودی از یک سایت تازه تاسیس با اعتبار دامنه ۱۱ می تواند خیلی ها را بترساند. به من صدمه می زند؟ یعنی باید ردش کنم؟
شاید فکر کنید دیوانه شده ام ، اما من خیلی نگران این نوع از لینک ها نیستم مگر اینکه تعدادشان خیلی زیاد باشد و از سایت های اسپم باشند. اگر یک وبلاگ نویس تازه کار که به تازگی کارش را شروع کرده تصمیم بگیرد در یک مقاله ای که در مورد ساخت لینک نوشته به سایت من لینک بدهد ، ابدا نمی خواهم که لینک برداشته شود، و آن را رد نمی کنم.
با این حال ، خوب است که بعضی وقتها بک لینک های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه لینک های اسپم را رد کرده اید. چنین لینک هایی که از سایت های با کیفیت پایین دریافت می شوند، می توانند در نهایت به رتبه بندی شما آسیب برسانند.
ترس به جایی است یا نه؟ کاملا به جا.

  1. ترس از لینک دادن به سایت های دیگر


    google-penalty-blue-ss-1920

من تنها وقتی با این ترس مواجه می شوم که می خواهیم مشتری ها را ارتقا دهیم (که خوشبختانه خیلی اتفاق نمی افتد) وب مستر ها می گویند که لینک خارجی غیر قانونی است ، یا این که گوگل شما را برای آن مجازات می کند.

اخیرا داشتم یک لینک را برای یک مشتری بررسی می کردم ، به صفحه ای رسیدم که در سال گذشته از طریق آن یک لینک عالی را برای یک مشتری ایمن کرده بودیم.آن صفحه را به خاطر تمام منابع بزرگی که به آن لینک داده بودیم و اینکه چقدر کامل بود به خوبی یادم می آید. خیلی خوشحال بودم به که یک لینک را ایمن کرده ام.
اما امروز لینک های خروجی آن مقاله به صفر می رسد.تمام اطلاعات هنوز هم آنجا وجود دارد ، اما شما باید خودتان دنبال هر سایت بگردید. به نظر من که انجام چنین کاری در حق کاربرانتان کاملا وحشتناک است. برخی از مطالب مفید آنجا ، به منابع دیگر لینک داده بودند. این ترس از نظر من کاملا بی اساس است.

این ترس به جا است؟ به نظر من که نه

  1. ترس از لینک دادن به یک لینک nofollow

در دستورالعمل وب مستر گوگل توصیه می شود برای لینک هایی که ناقض دستورالعمل های آنها هستند ، کارهای زیر را انجام دهید:

  • اضافه کردن یک rel=”nofollow” به تگ <a>
  • ریدایرکت کردن لینک ها به یک صفحه میانی که توسط یک فایل robots.txt از موتورهای جستجو مسدود شده است

گوگل در طول سال ها انواع بسیاری از لینک های “دستکاری شده” را به دستورالعمل خود اضافه کرده است و گمان می کنم تعداد آنها همچنان بیشتر و بیشتر هم می شود. در نتیجه، خیلی از وب مستر ها در حال حاضر لینک های nofollow را به صورت خودکار به کار می برند.
من با لینک های nofollow هیچ مشکلی ندارم. اگر بتوانند ترافیک جذب کنند ، خیلی هم خوب هستند. مسئله اصلی من این شاهکاری است که افرادی که واقعا درکی از نحوه کار کردن وب ندارند ، دارند از آن درست می کنند. بعضی از این افراد لینک هایی را nofollow می کنند که که نباید nofollow باشند. اگر این کار به یک کار معمول و همیشگی تبدیل شود، فکر کنید چه تاثیری بر رتبه بندی خواهد گذاشت؟ بله درست است … ما همیشه یک راهی برای دستکاری در وب پیدا خواهیم کرد.
خیلی از مدیران سایت ها با وجود لینک های پولی و لینک های وابسته (affiliate) ، آنها را nofollow می کنند. اگر به یک مقاله در سایت شخص دیگری لینک ادیتوریال می دهید تا به محتوای خود تان کمک کنید بهتر شود، به یک لینک nofollow نیازی ندارد.

ترس به جا؟ نه تا وقتی که یک دلیل واقعا خوب به غیر از “این تنها گزینه قانونی است” داشته باشید.

  1. ترس از گوگل به طور کلی

آیا کسی هست که از Bing و یا Duck Duck Go وحشت داشته باشد؟ اگر هست، من که تا به حال چنین چیزی نشنیده بودم. همه آنها از گوگل می ترسند. گوگل من را برای ساخت لینک جریمه می کند. یک نفر من را برای لینک سازی از کار بی کار می کند. گوگل سایت من را به پایین میکشد و من از گرسنگی می میرم. مردم هنوز هم از این چیزها می گویند…
متاسفانه، یک دلیل برایش وجود دارد. من سایت های زیادی دیده ام که ناعادلانه جریمه شده اند ، صرف نظر از اینکه پروفایل بک لینک هایشان چقدر تمیز بوده است. و البته مجازات ها فقط به لینک مربوط نمی شود!

ترس به جا؟ بله. منظورم این است که فکر می کنم مردم باید کاری را انجام دهند که برای کسب و کارشان درست است. شاید اگر گوگل شما را جریمه کند، همه چیزتان را از دست ندهید. شاید واقعا دوست دارید خطر کنید. از نظر من مشکلی ندارد. اما فکر می کنم یک کمی ترسیدن  یا حداقل آگاه بودن از این قدرت  چیزی از شما کم نمی کند.

ممکن است فکر کنید منظور من این است که من گوگل را دوست ندارم و یا دارم از نقض دستورالعمل های آن دفاع می کنم. موضع من این است که آنها قوانین خودشان را دارند و اگر شما آن قوانین را بشکنید، آنها حق دارند شما را جریمه کنند.

بزرگترین مشکل من این است که آنها با تلاش برای جلوگیری از تمام لینک های اسپم ، دستورالعمل گسترده ای را صادر کرده اند که می تواند سایت های زیادی را برای انجام کارهایی جریمه کند که قبلا مشکلی نداشت ، و همچنین احتمالا باز هم چیزهای جدیدی به این دستورالعمل اضافه می کنند که دوباره ممکن است خیلی از سایت های دیگر را برای چیزهایی مجازات کند که در حال حاضر مشکلی ندارند.
همه ما باید کمی بترسیم. اما نباید آنقدر وحشت کنیم که باعث شود بیهوده وب را ویران کنیم.

برگرفته از : searchengineland