1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (5 امتیازبندی, 1 رای)
Loading...

تیم سئو و بازاریابی محتوای شما باید متشکل از چه کسانی باشد

تیم بازاریابی محتوایی

آیا می خواهید کسب و کار خود را بدون در نظر گرفتن یک بودجه بازاریابی میلیون دلاری به نتیجه برسانید؟ باید بدانید بیشتر کسب و کارهای کوچک دست به کاری فراتر از انتظار می زنند.

اگر می خواهید بدون پرداخت هزینه های گزاف به نتیجه برسید، دو گزینه بازاریابی دارید: بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو (سئو) و بازاریابی محتوا. سردرگمی هایی زیادی وجود دارد در مورد اینکه آیا بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت با یکدیگر رقابت می کنند و یا آیا بازاریابی محتوا می خواهد جای سئو را بگیرد چون “سئو منقرض شده است”.
ما که تا به حال چنین چیزی ندیده ایم. در واقع خیلی از افرادی که در شرکت ما در بازاریابی محتوا فعالیت دارند، در زمینه سئو هم فعالیت می کنند. با هم جلسه می گذارند و بر روی پروژه های مشابه کار می کنند. اطلاعاتی که از فعالیت های سئو می گیریم، بر روی محتوایی که تولید می کنیم اثر می گذارند، و اهداف بازاریابی محتوایی مان هم چیزی را که در تحقیق و بررسی کلمات کلیدی دنبالش هستیم شکل می دهد، که این هم به نوبه خود بر رویکرد لینک سازی تاثیر می گذارد. این دو زمینه با هم پیوند دارند.به دلیل همین پیوند، شما باید تیم های بازاریابی محتوا و سئوی خود را هم زمان با هم و در کنار هم شکل بدهید.
بر اساس پژوهشی که اخیرا برای گزارش کسب و کارهای کوچک ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ انجام دادیم، می دانیم که کسب و کارهای کوچک برای استخدام افراد با چالش هایی روبرو هستند، و به اندازه کافی به بازاریابی نمی پردازند. حال اگر این دو مسئله را در کنار هم قرار دهید، با دپارتمان بازاریابی مواجه می شود که علاوه بر کمبود بودجه، با کمبود کارمند هم روبروهستند. این موضوع خوب نیست، اما می توان تغییرش داد. در اینجا به شما یاد می دهیم چطور افراد باهوش را برای دپارتمان بازاریابی محتوای خود استخدام کنید.

تیم بازاریابی محتوا
تیم بازاریابی محتوا

دپارتمان بازاریابی محتوا

قبل از اینکه بخواهیم به تفصیل در مورد این شغل توضیح دهید، بیایید ببینیم از یک کارمند بازاریابی محتوا چه انتظاری باید داشته باشیم. تعداد اعضای بیشتر تیم های بازاریابی محتوا خیلی کم است – متشکل از ۵ نفر یا کمتر.
جالب تر اینکه بر اساس پژوهش هایKapost یک شرکت از هر ۵ شرکت، تنها یک نفر را به عنوان بازاریاب محتوا دارد. و از هر ۱۰شرکت، کارمند بازاریاب محتوای یک شرکت به صورت تمام وقت کار نمی کند – فقط یه نفر تمام کار بازاریابی محتوا را آن هم به صورت کار نیمه وقت انجام می دهد. چون بازار تک کارمندی در این زمینه خیلی داغ است، بیایید ببینیم مهارت های اساسی که این یک شخص باید داشته باشد چیست.

دپارتمان بازاریابی محتوای یک نفره

در ابتدا بحث ها بر سر این است که اصلا باید چه کسی را استخدام کنید – یک مدیر بازاریابی محتوا یا یک نویسنده. پژوهش های Kapost نشان می دهند ۴۱ درصد از شرکت ابتدا یک نویسنده را استخدام می کنند و سمت مدیر را بعدا اضافه می کنند.
شما می توانید یک مدیر بازاریابی محتوای با تجربه را استخدام کنید که در نوشتن، سئو، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، برنامه ریزی استراتژیک و طراحی پایه هم مهارت داشته باشد. می توانید از یک فریلنسر یا آژانس در این زمینه کمک بگیرید.
فکر می کنید یک نفر قادر نیست همه اینکار ها را با هم انجام دهد؟ در اینجا از شرکت هایی مثال می زنیم که چنین کاری کرده اند:
Rob Misheloff، تک کارمند شرکت Smarter Finance USA ، با کمک گرفتن از استراتژیست های خارجی توانسته به سرعت کسب و کار کوچک خود را در زمینه خدمات مالی راه اندازی کند. Climb Healthy، یک نمونه عالی است که خودش به تنهایی بازاریابی محتوای خودش را دارد.Pet Relocation، متخصصان تمام وقت زیادی در زمینه بازاریابی محتوا دارد. این شرکت از محتوا های کاربر محور زیادی استفاده می کند تا از رسانه های اجتماعی ترافیک جذب کند. آنها همچنین سیستم اوراکل بهره می برند که محتوای سفارشی شده را بر اساس موقعیت مکانی کاربر ها ارتقا می دهد.

مقاله مرتبط :  هفت مورد از بدترین دلایل برای ایجاد یک کمپین و استارتاپ بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوای دو نفره

درست است که مدیر بازاریابی محتوای شما هم می نویسد و هم استراتژی برنامه ریزی می کند، اما در مرحله بعد شما باید یک نویسنده با تجربه را استخدام کنید که به طور گسترده بر روی تولید محتوا تمرکز کند.
شما به تعداد زیادی مطالب نیاز دارید که در دنیای آنلاین جالب توجه بوده و ارزش خواندن و به اشتراک گذاشتن را داشته باشد، بنابراین نویسنده ای که استخدام می کنید باید کسی باشد که فورا زمینه های کاری شما را بشناسد و بداند با مخاطب چطور صحبت کند. از آنجایی که زمینه کاری خیلی مهم است، بعضی شرکت ها مجبور می شوند یک کارشناس در زمینه کاریشان برای نوشتن مطالب استخدام کنند، سپس از یک ویراشگر بخواهند مطالب را ویرایش و آماده کند.
نویسنده و ویرایشگر شما نیز باید در زمینه مطالب مربوط به سئو مثل تحقیق در زمینه کلمات کلیدی و نوشتن تگ عنوان و توضیحات متا اندکی تجربه داشته باشند.

بقیه اعضای تیم شما

بعد از اینکه برای این دو نقش اصلی افراد و متخصص مناسب را پیدا کردید، می توانید برای موارد زیر نیز افرادی را استخدام کنید:

  • تجزیه و تحلیل و بهینه سازی موتور جستجو: این وظیفه ای است که می توان به یک نفر سپرد، چون بهینه سازی سایت و سئو به طرز ماهرانه ای به پیگری درخواست ها و بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا مرتبط است.
  • مدیر رسانه های اجتماعی/ مدیر انجمن ها: همینطور که مخاطب هایتان دارند افزایش پیدا می کنند حجم کاری رسانه های اجتماعی هم رشد می کند.
  • طراح/ توسعه دهنده : یک نفر باید کاری کند که همه این مطالب زیبا و جالب به نظر برسند.
  • مدیر بازاریابی محتوا/ مدیر محتوای ارشد: . این شخص اهداف و استراتژی های بازاریابی محتوا را مشخص و برای رسیدن به آن برنامه ریزی می کند. نقش این شخص بیشتر شبیه به مدیر پروژه های شما است.

برگرفته از : entrepreneur