1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (20 امتیازبندی, 4 رای)
Loading...

۷ روش بهینه سازی سایت های تجارت الکترونیک

سئو سایت تجارت الکترونیک

بسیاری از کارشناسان سئو در دنیا معتقدند که جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو باید مبنای کار را بر جلو بودن از رقیبان در بازار خاص خود دانست. در حالی که تعداد کمی از تجارت های آنلاین در مقایسه با سایت های تجارت الکترونیک که اجازه راهنمایی و معامله با مشتری را دارند، از سئو برای پیشرفت خود کمک می‌گیرند.

همانطور که می‌دانید، هدف اصلی این است که ترافیک بیشتری در سایت تجارت الکترونیک خود ایجاد کرده و صفحات خاص با ترافیک کم را به صفحه های هدف هدایت کنیم که این امر با لینک سازی داخلی صحیح در سایت امکان‌پذیر است. اما باید بدانید که بهینه سازی سایت های تجارت الکترونیک در موتورهای جستجو، تنها به این روش، همیشه راه گشا هستند.

تکنولوزی به روز سئو، باعث به وجود آمدن روش های جدیدی برای بهینه سازی سایت های تجاری شدند و می‌شوند؛ موفق‌ترین مدیران وب در تجارت الکترونیک، تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا با اطلاع از علم روز و اعمال تغییرات لازم در سابت خود از سرشناسان بازار باشند.

در ادامه هفت مورد مهم از روش‌های مهم بهینه سازی در موتورهای جستجو جهت بهبود انواع سایت تجارت الکترونیک را مشاهده می‌کنید که توجه به آن‌ها ضروری است.

۱٫ بهینه سازی فوری

بهترین و اولین کاری که باید انجام دهید؛ اقدام به بهینه سازی سایت تجارت الکترونیک خود در کمترین طمان ممکن است؛ البته که سئو امری زمان‌بر است، اما سعی کنید که سئو تکنیکال و صفحات موجود را با سرعت عمل بالایی انجام دهید.

تکنولوژی سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو به سرعت و روزانه درحال پیشرفت است. منظور از تکنولوژی سئو چیست؟ منظور نرم افزارها و ابزارهای آنالیز، ترفندها و رعایت نکات مهم برای گوگل است که کارشناسان سئو سایت تجارت الکترونیک برای بهینه سازی سایت و بالا بردن بهره‌‎وری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

برخی راه حل‌های فوری و ضروری وجود دارند که انجام آن‌ها به مدیران سایت تجارت الکترونیک، این اطمینان را می دهد که بهینه سازی داخلی سایت در چند مرحله به حد قابل قبولی می‌رسد. افزونه های سئو وردپرس برای بهینه سازی سایت وردپرسی برای موتورهای جستجو مانند yoast در دسترس هستند. این پلاگین‌ها برای بهبود وضعیت سئو داخلی وب سایت‌ها بسیار مفیدند؛ اما برای انجام هر کاریی کارایی نداشته و قطعا کافی نیستند.

۲٫ انتشار محتوای جامع و مفید

جستجوی صوتی تجارت الکترونیک

صفحه‌های ارائه محصول در سایت‌های تجارت الکترونیک تا چند سال پیش، تنها شامل محتوای کوتاه و مختصری مانند عنوان، توضیحی دو خطی، تعدادی عکس و انتقادات مشتریان بود؛ اما با توجه به نیاز مشتری و علاقه موتورهای جستجو به محتوای خاص، صفحات محصول هم با محتوای جامع، مفید و هدفمند همراه شدند.

محتوای جامع‌ با جزییات بیشتر، مقایسه بهتری از محصولات و بازار درحال توسعه در سال‌های اخیر را به شما ارائه می‌دهد. ما شما را به گسترش محتوای مفید در دنیای وب تشویق می‌کنیم؛ زیرا این روش، محصولات شما را به‌خوبی عرضه می‌کند و در نتیجه مشتری و گوگل، رضایت بیشتری از سیایت تجاری شما خواهند داشت.

۳٫ اشتراک گذاری محصولات در شبکه‌های اجتماعی

سال‌هاست که رسانه های اجتماعی، نقش مهمی در تجارت ایفا می‌کنند و این رسانه‌ها، خود به یک بازار جهانی قدرتمند تبدیل شدند. بیشتر کاربران ایرانی از اینستاگرام، توییتر، لینکدین و تلگرام که کاربرد بیشتری در کشورمان دارند، استفاده می کنند.

یکی از بهترین روش‌های گسترش تجارت الکترونیک با کمک شبکه های اجتماعی، تشویق کاربران جهت به اشتراک گذاری حین خرید و بررسی صفحات است. کاربران را به اشتراک گذاری محصولات، انتقادها و بررسی‌ها تشویق کنید.

۴٫ محتوای تصویری را جدی بگیرید

امروزه دیگر گاربران بیشتر خواستار محتوای تصویری، ویدیویی و صوتی هستند. در حقیقت اگر در صفحه ارائه محصولات سایت تجاری خود از تصویر و ویدیو استفاده نمی کنید، حتما از سایر رقبای خود عقب ماندید.

۵٫ بهینه سازی سایت برای تلفن همراه

گوگل این روزها، اولویت خود را برای قرار دادن لینک‌‍‌ها در رتبه‌های بالای SERP خود، موبایل فرندلی بودن سایت می‌داند. ابزارهای زیادی در دنیای وب وجود دارند که به سئو سایت تجارت الکترونیک شما کمک بسزایی می‌کنند.

۶٫ جستجوی صوتی صوتی و دستیار دیجیتالی

جستجوی صوتی تجارت الکترونیک

تا چندین سال پیش، دستیار دیجیتالی امکانی غیرقابل استفاده بود که در تشخیص صحیح صداها مشکل داشت؛ اما امروزه بیشتر کاربران به جستجوی صوتی اعتماد می‌کنند و شرکت‌های الکترونیکی صاحب نام، دستیارهای صوتی مخصوص به خودشان مانند Siri, Alexa, Cortana, Google New را دارند. از طرفی گوگل هم این امکان را با قدرت بیشتری برای کاربران خود فراهم کرده است.

۷٫تکنولوژی‌های جدید سایت های تجارت الکترونیک

تقریبا هر روزه سئو داخلی سایت‌های تجارت الکترونیک، دستخوش تغییراتی شدند و واضح است که تکنولوژی‌های جدید همچون ساعت دیجیتال یا عینک گوگل اهمیت نتایج داخلی را بیشتر از قبل نمایان می‌کند. شرکت‌های تجارت الکترونیک اغلب به راهبر داخلی فکر نمی‌کنند تا زمانی‌ که در سطح ملی کار کنند و هدف بزرگتری را مدنظر قرار دهند.

در حقیقت وجود راهبر داخلی به شرکت‌های تجارت الکترونیک کمک می کند تا نسبت به رقیبان متفاوت باشند و به هدف بزرگی برسند که رقیبان از رسیدن به آن جلوگیری می کنند.

استدلال نهایی:

به این هفت روش توجه کنید تا مطمئن شوید که سایتتان هنوز به‌درستی عمل می‌کند و در عصر مدرن شناخته شده باشید. با تکیه بر هدفتان و چگونگی نقش بهینه سازی در موتورهای جستجو در رشد کلی تجارت خود، این هفت پیشنهاد نقش مهمی در بازاریابی شما ایفا میکند. این موارد تنها روش‌های موجود نیستند، بنابراین سایت تجارت الکترونیک خود را انعطاف‌پذیر نگه دارید و همیشه نگاهی به پیشرفت‌های غیرقابل پیش بینی بعدی داشته باشید.