1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (14 امتیازبندی, 3 رای)
Loading...

قواعد فراموش شده در بهینه سازی سایت‌ها

قوانین سئو

تامین اهداف جستجوگران و رضایت‌مندی آن‌ها

تمام تلاش گوگل و سایر موتورهای جستجو از اهمیت به قواعد سئو، تامین اهداف و راضی کردن کاربران است؛ زیرا که پشت هر جستجویی در دنیای وب، قصد و نیتی وجود دارد. در این زمینه اطلاعاتی را جمع اوری کردیم که در بیشتر آن‌ها، قصد اولیه با هدف نهایی متفاوت است. به طور مثال، زمانی که فردی برای پیدا کردن انواع لباس‌های رسمی جشن عروسی در گوگل عبارتی مرتبط را جستجو می کند؛ حدس می زنیم که مقصود معین از این جستجو، درخواست برای بازدید از انواع مختلف لباس‌های رسمی عروسی که به‌عنوان مهمان، عروس یا داماد می پوشند است. اما هدف نهایی ممکن است تصمیم گیری برای خریداری یکی از لباس‌های روزانه باشد؛ این مسئله به این معناست که ما نیاز به تلاش در راستای انجام هر دو مقصود داریم.

کار خیلی دشواری است که به‌عنوان یک تاجر الکترونیک به مشتریان بگویید: «کت و شلوار یا لباس رسمی خود را حتما از سایت ما خریداری کنید.» به چند دلیل این کار دشوار است: شما نمی دانید که لباس مد نظر شخص همان کت و شلوار امریکایی با کراوات مشکی است یا نه و کسی که جستجو کرده، خانم است یا اقا؟ در حالت عادی یک خانم اقدام به خرید کت و شلوار نمی‌کند و به احتما زیاد پیراهن زنانه نیاز دارد. پس بهتر است که برای موفقیت بیشتر از یک قسمت متن یا محتوا برای توضیح بیشتر و راهنمایی به محصولات دیگر استفاده کرد و تمام تلاش را برای به اجرا درآوردن درجه یک این موارد به‌کار بگیرید.

سرعت، سرعت و سرعت بیشتر

بسیار ساده و واضح است که سرعت بارگذاری بهتر صفحات وب منجر به جلب رضایت کاربر و در نتیجه گوگل می‌شود. از طرفی سرعت در انتشار محتواهای جدید و به‌روزرسانی مطالب هم نقش بسزایی در پیشرفت سئو سایت شما دارد. پس تا می‌توانید برای بهینه سازی سایت خود وقت بگذارید تا نتایج بهتری بگیرید.

تبلیغات هدفمند و موثر

موتورهای جستجو

آیا تا به حال افراد درباره حوزه کاری شما چیزی شنیدند؟ ایا عناصر دیداری در سایت خود و سایت‌های دیگر دارید که شما را به عنوان یک سایت معتبر معرفی کند؟ آیا شما به‌طور مستقیم در دسترس هستید؟ هرگز فراموش نکنید، سریع‌ترین راه برای موفقیت در دنیای وب، تبلیغات است. البته که باید سایت و بیزینس و از همه مهم‌تر سرمایه شما اجازه این کار را بدهد. تبلیغات کنار سئو، پیشرفت شما را تضمین می‌کند؛ البته برخی از فعالیت‌های اینترنتی، نیاز زیادی به تبلیغات ندارند و تصمیم‌گیری در این مورد کاملا وابسته به نوع کار شما دارد.

حذف عوامل دلسردکننده کاربران

رایج‌ترین اشتباهی که صاحبان سایت انجام می‌دهند؛ این است که طی یک زمان خاص راجع به یک محصول یا خدمات، مطالب و محتوای زیاد از حدی را ارائه دهیم که تجربه ناخوشایندی را برای مشتری برجای می‌گذارد. این نوع بارگذاری محتوا، تاثیر منفی درپی دارد. شما ملزم هستید تا انواع تعهدات را در سایت خود بگذارید. اما آگاه باشید که شما باید مانع جستجو به اصطلاح pogo شوید تا کاربران درباره شما به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم قضاوت بد نکنند. جستجو pogo جستجویی است که در آن ابتدا کاربر سایت شما را انتخاب می‌کند؛ سپس بعد از بررسی، دکمه «بازگشت» را انتخاب کرده، از سایت شما خارج شده و سایت دیگری را انتخاب می‌کند.