1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (5 امتیازبندی, 1 رای)
Loading...

نکات و ترفندهای کشف لینک (Link prospecting)

 

ساخت لینک هنری است ، که خیلی ها، از جمله مقاله نویس اندرو دنیس، از طریق آزمون و خطا آن را یاد گرفته اند. او برخی از مواردی که در مورد چگونگی شناسایی و به دست آوردن لینک های بهتر یاد گرفته است را با ما به اشتراک گذاشته است.

برای ساخت لینک هیچ آموزش یا مسیر رسمی و قراردادی وجود ندارد. اکثر لینک سازان حرفه ای یا خود آموخته اند و یا از یک مربی آموزش دیده اند. بنابراین اگر می خواهید به حوزه سئو وارد شوید (یا می خواهید پروفایل لینک سایت خود را ارتقا دهید)، باید آزمون و خطا کنید.

با توجه به اینکه آموزش رسمی در این زمینه وجود ندارد، سئو کاران باید تجربه و تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارند تا ما نیز بتوانیم یاد بگیریم و به پیشرفت این حرفه کمک کنیم. در این مقاله، می خوام تجربه خودم را با شما به اشتراک بگذارم؛ امیدوارم به شما کمک کند link prospecting خود را بهبود بخشید، و در نتیجه با پیدا کردن سایت های بهتر، لینک های بهتر نیز پیدا کنید.

link prospecting نیازمند جستجوست

هر چیزی که به کسب لینک مربوط است، بر پایه جستجو نهفته است. جستجو یک عنصر کلیدی برای موفقیت است، حال چه به منظور کشف باشد، چه به منظور توسعه و یا کشف مخاطب. جستجو تنها راه برای به دست آوردن اطلاعات و رسیدن به درک درست از یک صفحه، سایت، زمینه یا مخاطب لازم برای لینک های امن و موثر است.

درک درست از نحوه استفاده از گوگل و جستجو کردن، برای جستجو در زمینه لینک سازی، پایه ای محکم بنا می کند و پرورش طرز فکر درست، منجر به بهبود سایت یابی و link prospecting می شود.

در اینجا به برخی از نکاتی که خودم به آنها پی برده ام اشاره می کنم تا به پیشرفت جستجو در لینک سازی به شما کمک کند.

جستجوی دستی

جستجوی لینک را به یک سطح جدید تر ببرید، شما باید جستجوی دستی و استراتژیک در وب را با هم ترکیب و به کار ببرید.

جستجوی دستی از آن دسته تخصص هایی است که با تجربه بیشتر، بهتر می شود. باید همیشه و در هر زمانی، صرف نظر از اینکه پروژه ای که بر روی آن کار می کنید چیست، چشم خود را برای فرصت های احتمالی باز نگه دارید.

این بدان معنی نیست که کورکورانه در وب گشت و گذار کنید به این امید که یک صفحه مرتبط پیدا کنید. جستجوی استراتژیک بر پایه جستجوهایی که از قبل و با درک حرفه تان، جستجوی گوگل و رشته ی جست و جوی پیشرفته انجام داده اید بنا می شود.

برای اینکه مهارت های prospecting خود را کامل کنید، باید از نتایج سطحی که از طریق Google به دست می آید فراتر روید، و با دنبال کردن breadcrumb ها، فرصت های پنهان را بیابید.

به عنوان مثال، فرض کنید که دارید صفحه ای را ارتقا می دهید که اطلاعاتی در مورد عملکرد های لاستیک های مختلف فراهم می کند. با جست و جوی پیشرفته گوگل در مورد کوئری [علاقه مندان به خودرو] می توان از وبلاگ ها و سایت های بررسی و اخبار خودرو، لینک گرفت. اما اگر نتایج را بیشتر بررسی کنید، شاید از طریق سایت هایی که در مورد مسابقات اتومبیل رانی هستند بتوانید راه های جدیدی برای فرصت های تازه تر پیدا کنید.

یک تفکر خلاق در link prospecting: در حالی که یک تاکتیک ثابت را اجرا می کنید، اما به طور فعال ایده ها و فرصت های جدید را نیز دنبال کنید.

گرچه نتایج جستجویی که در صفحات نتایج می بینید، اغلب شامل لینک های با ارزشی هستند، اما اگر این سایت ها را بیشتر بررسی کنید، به احتمال زیاد حتی فرصت های بیشتری نیز پیدا خواهید کرد.

برخی از منابع بالقوه ای که برای کشف فرصت های بیشتر استفاده می کنم:

  •         صفحات مشارکت (Partnership pages): سایت های مرتبط مشارکتی به احتمال زیاد به شما نیز لینک می دهند.
  •         فهرست منابع مربوط به این حرفه: مطالب مرتبط به معنای گرفتن لینک های احتمالی است.
  •         انجمن های وبلاگ: نویسندگان مهمان یا کسانی که نظر می دهند ممکن است خودشان سایت هایی داشته باشند که ارزش گرفتن لینک را داشته باشند.
  •         تجزیه و تحلیل بک لینک: سایت هایی که به شما لینک می دهند ممکن است فرصت های مرتبط دیگری را به دنبال داشته باشند.
  •         انجمنها : لیست اعضا را برای فرصت های احتمالی مشاهده کنید.
  •         انجمن های اجتماعی: انجمن ها و فروم های اجتماعی را به منظور پیدا کردن فرصت های مرتبط دنبال کنید.

از طریق جستجوی بیشتر می توانید سایت هایی را بیابید که در زمینه سایت شما هستند، و در این سایت ها می توانید لینک های اضافی پیدا کنید. در واقع، از طریق این نوع جستجوی دستی، ایده هایی برای راه ها و استراتژی های جدید به ذهن فرصت های بیشتر به دنبال دارد.

این فرایند پایدار، تکیه بر جستجوی ثابتی دارد که با درک و خلاقیت در زمینه این حرفه مجهز شده  است.

این فرایند را با استفاده از ابزارهای مختلف سئو بهینه سازی کنید

با به کار بردن ابزار های مختلف سئو در فرآیند جستجوی لینک می توانید توانایی ها و بازده کلی خود را بالا ببرید.

البته که در ابتدا ابزار های جستجوی لینک به ذهن می رسند. ابزارهایی مثل:

  • Raven
  • Ahrefs
  • Open Site Explorer
  • Majestic
  • Cognitive SEO
  • و غیره

استفاده از ابزار های جستجوی بک لینک یکی از روش های ابتدایی تامین امنیت لینک است، و هر سازنده لینکی باید از آنها استفاده کند. اما راه های منحصر به فردی برای تقویت ابزار ها به منظور بهبود فرایند prospecting وجود دارد.

BuzzSumo و BuzzStream می توانند به پیدا کردن سایت ها و شخصیت های با نفوذ در زمینه کاری خودتان کمک کنند. هر دو آنها بسیار ارزشمند هستند، به این ترتیب که فرآیندها را بهینه سازی کرده و اطلاعاتی ارائه می کنند که باعث بهبود اثربخشی توسعه لینک شما می شود.

به عنوان مثال، شما می توانید BuzzSumo را طوری تنظیم کنید که هر جای نا مرتبطی به شما هشدار دهد. و BuzzStream Discovery می تواند به شما کمک کند قبل از برقراری ارتباط، اطلاعات بیشتری در مورد فرصت های احتمالی لینک کسب کنید.

علاوه بر این، هر دو ابزار را می توان در دنبال کردن نویسندگان خاص مورد استفاده قرار داد، که روشی فوق العاده برای تعیین سایت هایی است که ارزش تعامل کردن را دارند. در مورد این سایت باید با دقت عمل کنید، اما می توانید مطمئن باشید که ارزش اضافه کردن به فهرست سایت هایی که می خواهید با آنها کار کنید را دارند.

این ایده را یک گام فراتر ببرید، بازبینی دستی نویسندگان دیگری که معمولا با آنها کار می کنید، شبکه شما و در نتیجه فرصت های احتمالی برای گرفتن لینک های بار ارزش را گسترش می دهد.

Mozbar هم یک ابزار عالی برای link prospecting است، و خیلی سریع و راحت، در مورد هر سایت احتمالی، داده های سطحی فراهم می کند. . در واقع، Mozbar می تواند این اطلاعات را به طور مستقیم در نتایج جستجو ارائه کند.

به این ترتیب می توانید به سرعت ، فرصت های معتبر را در نتایج جستجو شناسایی کنید. البته که باید از metric blindness  جلوگیری کنید، اما این اطلاعات حکم یک پایه خوب در طول فرایند جستجو را دارد.

SEMrush هم ابزار با ارزش دیگری است که باید به جعبه ابزار خود اضافه کنید. SEMrush در میان مزایای دیگر که دارد، می تواند در بررسی ترافیک فرصت های احتمالی مفید باشد؛ مسلماً نمی خواهید از سایت هایی لینک بگیرید که مثل شهر ارواح هستند.

تجزیه و تحلیل نمودارهای ترافیکی می تواند اطلاعاتی در مورد سطح تعامل سایت ها ارائه دهد، و همچنین نشان دهد که سایت از چه طریقی ترند شده است. همچنین می توانید با پرچم قرمز جاهایی که ترافیک به طور ناگهانی و چشمگیری کاهش یافته است را ببینید (مثلا سایتی که جریمه شده، سایتی نیست که بخواهید از آن لینک بگیرید).

SEMrush همچنین بر اساس کلمات کلیدی مشترکی که سایت برای آنها در جستجو رتبه گرفته است، رقبا را نیز پیشنهاد می دهد.  در حالی که در حال بررسی هستید، ببینید که کدام سایت رتبه بندی کلمات کلیدی و صفحات نتایج جستجو مشابه با فرصت های لینک شما به اشتراک گذاشته اند (خیلی راحت به تب competitor در بخش Organic Research بروید). این سایت ها می توانند به پروژه لینک سازی شما مرتبط باشند و بتوانند دایره سایت های خارجی شما را بیشتر گسترش  داده و اثربخشی link prospecting شما را نیز افزایش دهند.

به یاد داشته باشید که گرچه SEMrush یک ابزار عالی است، اما گوگل نیست. SEMrush یک ابزار شخص ثالث  است و به فهرست گوگل دسترسی کامل ندارد، و نمی تواند ترافیک سایت را با دقت ۱۰۰ درصد گزارش دهد. شما همیشه باید داده های third-party با دقت تمام بررسی کرده و هر گونه اطلاعاتی که از ابزار ها جمع آوری می شود را به صورت دستی بررسی کنید.

به بهبود بهره وری و اثر بخشی، ابزار های که در اینجا نام برده شد را در فرایند جستجوی خود به کار ببرید.

بررسی دقیق صفحاتی که عملکرد خوبی دارند

به عنوان یک سئو کار، شما باید رتبه بندی اصطلاحات، کلمات کلیدی و یا عباراتی که شما می خواهید رتبه بگیرند را به طور مداوم بررسی کنید. یکی از راه های رایج برای سئو کاران این است که با استفاده از backlink explorers رقبای خود را به طور مستقیم تجزیه و تحلیل کنند و ببینند چه سایتهایی به رقبای شان لینک داده اند.

حقیقت این است که شما به هر صورت با هر سایتی که برای کلمات کلیدی شما رتبه بندی می شود، رقابت دارید. بررسی بک لینک های خود را تنها به رقبای مستقیم محدود نکنید. بک لینک های تمام سایت هایی که برای کلمات کلیدی شما، به ویژه اصطلاحات اصلی، رتبه بندی می شوند را تجزیه و تحلیل کنید.

چی بهتر از اینکه صفحه ای که در حال حاضر برای کلمات کلیدی شما رتبه بندی می شود را بررسی کنید؟

اگر می خواهید خیلی سریع و ساده، مجموعه ای از فرصت های لینک پیدا کنید، ببینید که چه کسانی به صفحاتی که در حال حاضر برای کلمات کلیدی شما رتبه گرفته اند، لینک می دهد. اگر کوئری جستجوی رقابتی را هدف قرار داده اید، باید بدانید که آنها به اثر گذاری لینک ها رتبه می دهند. با تجزیه و تحلیل کردن ۲۰ نتیجه بالایی، باید بتوانید فرصت های لینک بسیاری پیدا کنید – به خصوص اگر صفحه خودتان هم جز نتایج برتر باشد.

به خاطر داشته باشید که همیشه فرصت های بی شماری وجود دارد، بنابراین با چشم بسته بک لینک نگیرید. هر صفحه را به طور کامل بررسی کنید و چشم خود را برای دیدن فرصت های دیگر باز نگه دارید.

بهترین فرصت های لینک به این صورت کار می کنند که هر فرصت لینک یک فرصت لینک دیگر فراهم می کند و همین ترتیب ادامه پیدا می کند. قبل از اینکه اصلا متوجه شوید، خواهید دید که فهرست بزرگی از سایت هایی دارید که به طور طبیعی در وب سایت های آنلاین در زمینه حرفه خودتان جستجو کرده اید.

به عنوان مثال، شاید منابع شما به خصوص خوب برای یک سایت مناسب نباشد، اما در آن صفحه یک لینک شکسته وجود داشته باشد که منجر به خطای  ۴۰۴ شود. با استفاده از Wayback Machine می بینید که محتوا هنوز هم مرتبط هست اما دیگر در وب وجود ندارد.

اگر صفحه ای دارید که می تواند یک جایگزین خوب برای آن منبع مرده باشد (یا دارید برنامه ریزی می کنید چنین محتوایی ایجاد کنید) ، به هر دلیلی این امکان وجود دارد که صفحه مورد نظر لینک را تغییر دهد تا به جایش صفحه شما را نشان دهد – البته اگر شما مودبانه به آنها ایمیل بزنید و درخواست کنید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از backlink explorer خود همه سایت هایی که به آن منبع شکسته (broken resource) لینک داده اند را بیابید.