1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (5 امتیازبندی, 1 رای)
Loading...

آموزش کامل Google webmaster – قسمت سوم

۹۹۵۲- خطاهای URL

خطاهای است خطاهایی هستند که باعث می شوند ربات گوگل هیچ دسترسی به سایت شما نداشته باشند (ربات گوگل اصلی ترین الگوریتم گوگل برای بررسی سایت است). بخش خطاهای URL فهرستی از URL هایی ارائه می کند که ربات گوگل نمی تواند پیدایشان کند. جزئیات هر خطا را می توان با کلیک بر روی URL هایی که در فهرست هستند بدست آورد.

شما باید  این قبیل خطاهایی که ممکن است ناشی از لینک های داخلی که پاک شده است یا لینک های صفحات خارجی که دیگر وجود ندارند باشند را تصحیح کنید. تعداد خطاهای URL می تواند بر رتبه بندی اثر بگذارد، پس تمام تلاش خودتان را بکنید تا چنین مشکلاتی را از بین ببرید، حتی اگر مجبور شدید لینک صفحه خود را به کل حذف کنید.

۲٫۲٫         آمار بررسی ربات های گوگل (crawl stats)

crawl stats نشان می دهد که ربات گوگل، طی ۹۰ روز گذشته چه فعالیت هایی داشته است. این آمار ها به شکل نمودار هایی هستند که نشان می دهد هر روز چه تعداد صفحه ای بررسی ، چه زمانی برای دانلود یک صفحه صرف و چه تعداد Kb در هر روز دانلود شده است. به این ترتیب متوجه می شوید که آیا گوگل به اندازه کافی وب سایت شما را بازدید کرده است یا خیر.

۲٫۳٫         URL های مسدود شده (Blocked URLs)

این بخش به شما اطلاع می دهد آیا استفاده از فایل robots.txt ، سایت را از ربات گوگل  که می خواهید مسدود شود به طور موثر مسدود می کند یا نه. مثلا ممکن است شما صفحات مختلفی داشته باشید که اطلاعات مشابه را به زبان های مختلف ارائه می کند: گوگل انها را به عنوان محتوای تکراری در نظر می گیرد. حال می توانید جلوی این کار را بگیرید به این صورت که تمام صفحات به جز صفحه ای که خودتان می خواهید را مسدود کنید. این بخش به شما امکان می دهد ببینید آیا فایل robots.txt به درستی کار می کند یا خیر.

۲٫۴٫         Fetch as Google

این ابزار به شما امکان می دهد صفحات وبتان را به شکلی ببینید که ربات گوگل می بیند. اگر یک اسپمر به کد منبع شما متنی اضافه کند که شما نتوانید آن را در صفحه ببینید، با استفاده از این ابزار می توانید متوجه آن شوید. اگر فکر می کنید وب سایتتان در بالای فهرست قرار ندارد، با استفاده از این ابزار می توانید دلیل ان را پیدا کنید – می توانید محتواهایی را پیدا کنید که فکر نمی کردید وجود داشته باشند.

۲٫۵٫         Index Status

 

این ابزار به شما اطلاع می دهد که گوگل به چند صفحه از وب سایت شما را ایندکس کرده است. این ابزار به ما میگوید چه تعداد صفحاتی که ایندکس شده اند، چه تعداد صفحاتی بررسی شده اند، چه تعداد صفحاتی که برای ایندکس شدن انتخاب نشده اند چون خیلی شبیه به صفحات دیگر سایت بوده اند و چه تعداد صفحاتی که توسط فایل robots.txt مسدود شده اند. باید به دنبال افزایش تدریجی ایندکس صفحات باشید، در واقع برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید باید به طور منظم و تدریجی صفحات را به سایت اضافه کنید. اگر ببینید ایندکس کاهش پیدا کرده، احتمالاً مشکل در دسترسی سرور یا ربات گوگل است.

 

۶۶۶۶۳۲٫۶٫        بد افزار (Malware)

گوگل می تواند هر بد افزاری را در وب سایت شما تشخیص دهد. اگر گزارشی حاکی از وجود هر گونه بد افزاری دریافت کردید