1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (10 امتیازبندی, 2 رای)
Loading...

شایع ترین مشکلات سئو داخلی و رفع آنها

on page

 

ظاهر شدن در فهرست برترین سایتهای ارگانیک گوگل روز به روز در حال افزایش است و مثل این است که بخواهید یک گالون شیر را در یک بطری کوچک بریزید.

بطری کوچک پر شده از تبلیغات و نقشه ها و روزنامه های broadsheet و طوماری از نظرات درباره افراد مشهور.

و یکدفعه متوجه می شوید که شیر سرریز کرده و دارد روی کانتر آشپزخانه می ریزد و هیچ کس هم متوجه اش نیست، چرا که همه مشغول تماشای بطری هستند، چون تمام اطلاعاتی که نیاز دارند در بطری وجود دارد.

حالا جدای از اینکه یک سطل و تی بدارید و همه جا را تمیز کنید و جلوی ریختن بقیه شیر را بگیرید، دیگر چکار می تواندی بکنید؟

شاید باعث تعجب تان شود وقتی بفهمید بیشتر صاحبان وب سایت هنوز هم با تکنیک های پایه ای سئو مشکل دارند – تکنیک های فنی on-page که به راحتی آدرس پذیر هستند و خیلی زود عمل می کنند، و در عین حال می توانند در رتبه بندی کلی جستجو تفاوت به سزایی ایجاد کنند.

مهارت پیدا کردن در این تکنیک های پایه ای سئو می تواند شما را در راس این رقابت قرار دهد.

اما کدام یک از این تکنیک های on-page به درستی اجرا نمی شوند و چه چیزهایی میتوانید از آنها یاد بگیرید؟

SEMrush داده های بیشماری را از ۰۰۰/۱۰۰ وب سایت و ۴۵۰ میلیون صفحه جمع آوری کرده است تا مهمترین مسائل سئو را شناسایی کند و نتایج آن را در یک اینفوگرافی منتشر کرده است.

اکنون در ایجا به شایع ترین مسائل تکنیکی on-page سئو که صاحبان وب سایت آن را تجربه می کنند، به همراه لینکی برای راهنمایی خودمان در مورد این مسائل اشاره می کنیم.

۱۱ مورد از شایع ترین مسائل سئو

  1.      محتوای تکراری

بر اساسSEMrush، ۵۰ درصد صفحات وبی که تحلیل شده اند، محتوای تکراری دارند. اگرچه داشتن محتوای تکراری جریمه خاصی ندارد، ولی مشکل زمانی بروز می کند که صفحات مشابه شما، درزمان جستجوی مشابه، یکدیگر را تخریب می کنند، در نتیجه گوگل یکی از آنها را فیلتر می کند، و شاید صفحه ای که فیلتر می شود، آن صفحه ای باشد که شما نمی خواهید فیلتر شود.

اینجاست که به این ترتیب گوگل مطلع می شود دقیقا کدام یک از صفحات تکراری را رتبه بندی کند.

 

  1.   از دست دادن تگ alt و تصاویر شکسته

تحقیقات نشان می دهد ۴۵ درصد سایت ها حاوی تصاویری با تگ های alt شکسته و ۱۰ درصد آنها حاوی تصاویر شکسته اند.

از طریق تگ های alt  می توان تصاویر را به طور صحیح و دقیق برای موتور های جستجو توصیف کرد تا در جستجوی تصاویر، ایندکس بگیرند و در نتیجه ترافیک بشتری به سایت شما بیاورند.

تصاویر شکسته نیز مثل لینک های شکسته باعث می شوند کاربر تجربه بدی از سایت داشته باشد. یکی از راه های جلوگیری از این موضوع این است که مطمئن شوید که تصاویر خود را از طریق مجموعه رسانه خودتان هاست می کنید  نه از طریق هاست تصاویر شخص سوم.

 

  1.   مسائل مربوط به تگ عنوان (Title tag)

تگ های عنوان به این منظور استفاده می شوند که به شیوه ای صحیح و دقیق برای موتورهای جستجو و بازدید کننده ها توضیح دهد که موضوع صفحات سایت شما چیست.

بر اساس یافته های SEMrush، ۳۵ درصد سایت ها تگ های عنوان تکراری دارند، ۱۵ درصد آنها در عنوان های خود از تعداد زیادی متن استفاده کرده اند، ۸ درصد آنها فاقد فاقد تگ عنوان هستند و ۴ درصد اصلا متن کافی فراهم نمی کنند.

 

  1.      توضیحات متا (Meta descriptions)

توضیحات متا، یک پاراگراف کوتاه است که در HTML وب سایت قرار داده می شود و محتوای آن را توصیف می کند. توضیحات متا می تواند زیر URL صفحه تان در نتایج جستجو نمایان شود.

تحقیقات SEMrush نشان می دهند که ۳۰ درصد سایت ها توضیحات متای تکراری دارند و ۲۵ درصد سایت ها اصلا توضیحات متا ندارند.

  1.      لینک های داخلی و خارجی شکسته

تحقیقات حاکی از این است که ۳۵ درصد سایت ها لینک های داخلی شکسته دارند.

۲۵ درصد سایت ها هم لینک های خارجی شکسته دارند که به اعتبار وب سایت تان صدمه می زنند.

 

  1.      نسبت پایین متن به HTML (Low text-to-HTML ratio)

تحقیقات نشان می دهند که در ۲۸ درصد سایت های که تحلیل کرده اند، “نسبت پایین متن به HTML” هشدار دهنده بوده است.

بر اساس یافته های SEMrush، این یعنی سایت ها به جای داشتن متن هایی که افراد بتوانند به راحتی آنها را بخوانند، به نسبت حاوی کد های HTML بیشتری بوده اند.

 

در اینجا فهرست کاملی از چیزهایی که به پایین بودن این نسبت کمک می کنند ارائه می کنیم:

  •         فاصله های سفید بزرگ را حذف کنید
  •         از استفاده بیش از حد از تگ ها خوداری کنید
  •         نظراتی که در کد وجود دارند را حذف کنید
  •         از وارد کردن جدول خوداری کنید
  •         برای طراحی  یا قالب بندی، از CSS استفاده کنید
  •         سایز تصاویر خود را تغییر دهید
  •         تصاویر غیر ضروری را حذف کنید
  •         در صورت لزوم فقط از Javascript استفاده کنید
  •         اندازه تصاویر زیر ۳۰۰  kb باشد
  •         هر متن مخفی که از دید دیگران پنهان است را حذف کنید
  •         صفحه شما همیشه باید حاوی متون ساده باشد. متونی که به راحتی خوانده شوند و در زمینه اطلاعات کاربر از کیفیت خوبی برخوردار باشد.
  • ۹۸۶
  1.      مسائل مربوط به تگ H1

بسیار مهم است که تفاوت بین تگ های H1 و تگ های عنوان را بدانید. تگ عنوان در نتایج جستجو نمایان می شود، در حالی که تگ H1 (همان هدلاین headline)، چیزی است که بازدید کننده در صفحه شما می بینند.

۲۰ درصد سایت هایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند تگ های H1 چند تایی  دارند، ۲۰ درصد آنها تگ H1 ندارند، ۱۵ درصد هم اطلاعات تکراری در تگ های عنوان و H1 خود دارند.

به طور معمول باید در هر صفحه وب سایت یک تگ H1 داشته باشید و مقالات را با تگ های h2 متعددی تفکیک کنید.

 

  1.      تعداد کلمات پایین

گوگل به طور فزاینده ای، مقالات طولانی تر و عمیق تر را نسبت به مقالاتی که ظاهرا محتوای کوتاه تر و کم بار تری دارند بیشتر رتبه بندی می کند. از مقالات مورد جستجو (crawled)، ۱۸ درصد آنها در برخی صفحاتشان تعداد کمی کلمه داشتند.

 

  1.      تعداد لینک ها on-page زیاد

تحقیقات نشان می دهند که تعداد لینک های on-page در ۱۵ درصد از سایت ها در برخ صفحاتشان خیلی زیاد است. داشتن حداکثر تعداد لینک در یک صفحه خودش به تنهایی مشکلی نیست، اما به زور قرار دادن لینک های غیر طبیعی قطعا مشکل زاست. و درنهایت صفحه بهم ریخته ای که پر از لینک است باعث می شود کاربر تجربه بدی از سایت داشته باشد، به خصوص بر روی موبایل.

بر اساس یافته های SEMrush، سئوی خوب یعنی داشتن یک پروفایل از لینک های طبیعی که شامل لینک های مرتبط و با کیفیت بالا است. لینک های هر یک از صفحات را بررسی کنید و از دست لینک هایی که برای خواننده محتوای سایت یا استراتژی های سئو هیچ ارزشی ندارند خلاص شوید.

 

  1. اعلام زبان نادرست

SEMrush دریافته است که ۱۲ درصد وب سایت ها موفق نشده اند زبانی را که زبان پیش فرض متون صفحه است اعلام کنند.

 

اعلام زبان برای ترجمه و نمایش صفحه مفید است، و به افرادی که از مبدل متن به گفتار استفاده می کنند اطمینان می دهد که محتوایی که برایشان خوانده می شود، دقیقا با لهجه زبان مادریشان خوانده می شود.

 

  1. ریدایرکت ها ی موقتی

تحقیقات نشان می دهند که ۱۰ درصد از وب سایتهای که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند، حاوی ریدایرکت های موقتی هستند.

بر اساس یافته های SEMrush، ریدایرکت ۳۰۲ می تواند باعث شود موتور جستجو به یک صفحه قدیمی ایندکس دهد و صفحه ای که شما برایش ریدایرکت داده اید را نادیده بگیرد.

اگرچه Google’s John Mueller، اعلام کرده است که برای ریدایرکت ۳۰۲ جریمه نمی کند و اگر به اندازه کافی طولانی باقی بماند ایندکس در نهایت ۳۰۲ را مثل ۳۰۱ در نظر می گیرد.

اما بد نیست که به یاد داشته باشید که ریدایرکت ۳۰۲ موقتی، در صفحه ای که شما می خواهید هیچ اعتبار لینکی  نمی گیرد، ولی ۳۰۱ دائمی می گیرد، پس بهتر است که از چنین چیزی جلوگیری کرد.