1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (15 امتیازبندی, 3 رای)
Loading...

چطور مقاله خوب و مناسب سئو بنویسیم

وقتی دارید برای وبلاگ و یا وب سایت خود محتوا تولید می کند، باید دو نکته کلیدی را در نظر داشته باشید: اول، چطور محتوای با کیفیتی تولید کنید که مجذوب کننده و سرگرم کننده باشد و در نهایت بتواند امتیاز کسب کند؛ و دوم اینکه چطور این محتوا را در دسترس طیف گسترده ای از مخاطب ها قرار دهید. از آنجایی که اکثریت ترافیک وب از طریق موتور های جستجو می آیند، تولید محتوایی که برای دیده شدن در نتایج جستجو بهینه سازی شده است، یکی از بهترین راه هایی است که نام خود را در جهان پرآوازه کنید. اگرچه بازاریابی سنتی این دو مورد را دو موضوع مجزا از هم در نظر می گیرد، اما هر دو مورد بخشی از استراتژی هستند که باعث می شوند بهینه سازی سایت در وهله اول فاکتوری باشد برای تولید محتوایی است. گرچه این دو مورد – محتوای با کیفیت و امکان بیشتر برای دیده شدن در نتایج جستجو – ممکن است خیلی مشابه به هم نباشند ولی در نظر گرفتن هر دو آنها به عنوان یک هدف جامع برای موفقیت بازاریابی تان بسیار حیاتی است. بله محتوای شما باید خوب نوشته شده باشد، پویا باشد و پر باشد از اطلاعات مفید برای مخاطب تان، ولی اگر در گوشه ای از وب سایت تان افتاده باشد و خاک بخورد، هیچ یک از این موارد به درد نخواهد خورد. رتبه بندی سئوی بالا می تواند محتوای شما را از گمنامی در بیاورد و کاری کند که خوانده شود. مخاطب های امروزی اما خیلی تیز هوش هستند و نمی توانید صرفا از کلمات کلیدی به عنوان چاشنی برای مقاله هایتان استفاده کنید، چون فقط باعث می شود مخاطب خسته و دل زده شود.

چه عواملی باعث می شوند یک مقاله، خوب باشد؟

 

گرچه مهارت عالی نوشتن را نمی توان آموزش دید، ولی خوب نوشتن را قطعا می توان یاد گرفت. به عنوان یک بازار یاب، شما باید داستان سرایی کنید، یعنی داستان برند خود را از طرق مختلف به مخاطب منتقل کنید. حالا باید این مهارت را بر روی صفحه اعمال کنید.

در اینجا چند تمرین خوب برای نوشتن مقاله های تاثیر گذار و فریبنده می آوریم :

 

  1.      از مثال های ملموس و دقیق استفاده کنید:

هیچ چیز به اندازه مثال های محکم و مرتبط، نمی تواند به نوشته قدرت دهد. زمانی که دارید دربارۀ موفقیت یک محصول صحبت می کنید یا می خواهید داستانی از یکی از مشتری هایتان تعریف کنید، از آوردن مثال در مورد مسائل تئوری و مطالعات موردی پرهیز کنید. از خبر های روز و فرهنگ عامه استفاده کنید تا با خواننده خود ارتباط برقرار کنید. این داستان های ملموس بیشتر تر از آمار و ارقام می تواند آنها را مجاب به ماندن کند.

  1.      خود را پنهان نکنید :

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای برندتان انجام دهید، این است که به آن یک جنبه منحصر به فرد دهید. از با نمک بودن (البته اگر با نمک هستید)، دمدمی بودن و حتی تا حدی عجیب و غریب بودن نترسید. برای این منظور می توانید متنی که نوشتید را با صدای بلند بخوانید تا ببینید شبیه به خودتان هست یا نه. حنبه اصیل و واقعی خودتان یکی از بزرگ ترین دارایی های شماست. درست است که باید به استاندارد های حرفه ای مربوط به صنعت خودتان وفادار بمانید، ولی هر چه بیشتر شبیه به آدم های معمولی باشید افراد بیشتری طالب ارتباط برقرار کردن با شما خواهند بود – به این صورت که تمایل بیشتری برای منتشر کردن دوباره مطلب شما ، نوشتن نظر و در نهایت هم خریداری محصولات شما خواهند داشت.

 

  1.      مخاطب های خود را بشناسید :

وبلاگ شما، دفترچه خاطرات شما نیست. زبانی را انتخاب کنید که مناسب مخاطب مورد نظرتان است. اگر مخاطبین تان طیف گسترده ای از همه نوع قشر هستند، از اصطلاحات خاص یک حرفه استفاده نکنید. پاراگراف ها را کوتاه و دقیق بنویسید، و بخش هایی که درک شان مشکل است را به صورت مفاهیم قابل فهم درآورید. از مثال هایی که باعث می شود موضوع روشن تر شود استفاده کنید و لینک آنها را در مقاله بیاورید. و در نهایت خودتان، خودتان را نقد کنید: باز بینی، باز بینی و باز هم باز بینی. دور ایده هایی که وسوسه انگیز هستند را خط بکشید و مابقی را حذف کنید. هر چه بیشتر بر روی کارتان تمرکز کنید، مخاطب ها، مطالب شما را مفید تر ارزیابی می کنند.

نوشتن به منظور بهینه سازی

 

اکنون که این نکات را می دانید، هنر نوشتن یک مقاله خوب راحت تر خواهد بود. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که باید محتوای خود را در معرض دید قرار دهید. بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو، در کنارانتشار مطالب , رسانه های اجتماعی، راه مطمئنی است برای اینکه کار خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید. اگر محتوای خود را طوری بهینه سازی کنید که اغلب در فهرست پیشنهاد های نتایج جستجو قرار بگیرند، هم می توانید مطمئن شوید که برندتان دیده می شود، و هم اینکه قابل اعتماد بودن آن را افزایش می دهید.

راه هایی برای تولید محتوای خوب و مناسب سئو:

 

  1.      مطالب ارگانیک انتخاب کنید :  

استفاده از کلمات کلیدی قابل مشاهده و محبوب سئو در مقاله هایتان، یکی از بهترین راه ها برای ارتقای رتبه سایت است. نکته مهم: این کلماتی کلیدی باید طوری ترکیب و استفاده شوند که ارگانیک و مرتبط با موضوع باشند. نباید از دید خواننده نا مرتبط به نظر برسند. خواننده ها، به ویژه آنهایی که وقت زیادی در دنیای دیجیتال صرف می کنند، دقت فوق العاده زیادی دارند؛  نمی توانید کار خود را مملو از کلمات کلیدی کنید و امیدوار باشید بیشتر دیده شود.

  1.      تعیین مکان کلمات کلیدی :

با قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان ها مقاله خود را بهینه سازی کنید. گروهی از کلمات کلیدی را ردیف کنید و آنهایی که بیشتر جستجو شده اند را استفاده کنید. فراموش نکنید که مهم ترین کلمات کلیدی خود را در عنوان استفاده کنید.

  1.      از تصاویر استفاده کنید :

تصاویری که تگ alt دارند را در صفحه خود قرار دهید تا در جستجوی تصاویر هم نشان داده شوید. تصاویر هم می توانند متون را به شیوه ای پویا تفکیک کنند. نقش محتواهای تصویر محور روز به روز در تکنیک های بازار یابی دیجیتال پر رنگ تر می شود

با دانستن این نکات، می توانید خیلی سریع تر رتبه بندی سئوی بالاتری بگیرید؛ و در عین حال به عنوان کسی که محتوا های با کیفیتی تولید می کند شناخته خواهید شد. که این یعنی پیروزی مسلم برای برندتان!