1 ستاره2 ستاره ها3 ستاره ها4 ستاره ها5 ستاره ها (30 امتیازبندی, 6 رای)
Loading...

نکات اساسی برای انتخاب دامنه تجاری وبسایت

وقتی که زمان انتخاب نام برای کسب و کارتان و حوزه تجارت شما فرا می رسد ، گزینه های زیادی پیش روی خواهد بود.
من در ادامه پیشنهاداتی برای محدود کردن گزینه های انتخابی به شما ارائه می دهم.

نام وبسایت شما یا URL سایت نقش مهم و موثری را به هنگام جستجوی تجارت شما بازی می کند. این نام نه تنها مقصدی است که بازدیدکنندگان با شما و محصولات تان آشنا می شوند.
بلکه این نام می تواند بر مسائلی از قبیل:

دیده شدن شما تاثیر گذار باشد

هر چند گزینه های زیادی برای انتخاب نام برای تجارت شما در مقایسه با قبل وجود دارد اما اگر به دنبال دستیابی به نتایج چشمگیر هستید باید برخی نکات را رعایت کنید و به آنها پایبند باشید.
بر اساس سند منتشر شده از سازمان ICANN تعداد ۱۵۴۷ نام تجاری (TLDS) به صاحبان تجارت پیشنهاد شده است. این به معنای سادگی در انتخاب نام برای تجارت شما نمی باشد. به منظور اطمینان حاصل از اینکه نام مناسبی برای تجارت و برند خود انتخاب کرده اید باید به ۱۰ نکته زیر توجه کنید:

* با کلمات کلیدی نام تجاری خود را آغاز کنید*

زمانی را صرف فکر کردن و ایده پردازی خلاقانه کنید. بهتر است در این مواقع ۳ تا ۵ کلمه کلیدی در ذهن داشته باشید. این کلمات به صراحت و واضحی باید کاری که شما در کسب و کار خود انجام می دهید یا قصد انجام آن را دارید را بیان کنند.

 انتخاب مناسب دامنه تجاری

سپس به ترکیب آنها و بررسی کلمه جدید بوجود آمده و انطباق پذیری آن بیاندیشید. در این فرآیند نباید اجباری وجود داشته باشد و بهتر است سیر طبیعی خود را طی کند.
به عنوان مثال: فرض کنید قصد احداث یک نانوایی محله ای دارید. کلمات کلیدی که می توانید مد نظر قراردهید شامل: نام شهر، نان تازه، خوشپخت ، نانوایی و غیره باشد.
این یک نکته حرفه ای می باشد: از پسوندها و پیشوندهایی که باعث جلب توجه می شود استفاده کنید. به عنوان مثال :
می توانید نام زیر را برای نانوایی خود انتخاب کنید

superfreshbread.com

* آن را منحصر به کسب و کار و تجارت خود کنید*

نام تجاری شما بخشی از برند شما می باشد. اطمینان حاصل کردن از میزان کارایی آن بسیار برای شما و کاربران مهم می باشد. شباهت داشتن نام تجاری شما با یک برند دیگر از آنجایی که ممکن است باعث سردرگمی شود ایده خوبی به نظر نمی رسد. توجه داشته باشید که بیش از حد منحصر به فرد نباشید و توجه کنید که استفاده از فرم دیگر نوشتاری یک کلمه خاص در نام تجاری شما می تواند مشکل ساز شود. یک مثال ذکر شده در کتاب “The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization” نام تجاری سایت معروف Flickr می باشد.
هنگامی که مدیران سایت نام تجاری خود را انتخاب می کردند، از فرم نوشتاری استاندارد استفاده نکردند، flicker.com و در نتیجه آن شانس داشتن کاربران زیادی را از دست دادند. در نهایت مجبور به خرید یک نام تجاری دیگر با فرم نوشتاری صحیح شدند و آن را به Flickr تغییر دادند.

* از عبارت “com.” استفاده کنید*

اگر به دنبال ایجاد یک تجارت آنلاین بلند مدت هستید هیچ چیز بهتر از عبارت .com در انتهای نام تجاری شما نمی باشد هر چند استفاده از .org یا .net نیز گزینه های خوبی می باشند اما تصاحب یک نام تجاری به همراه .com یا نام تجاری معادل آن برای مقاصد بازاریابی شما یک امر مهم و اساسی می باشد. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد اما مهمترین آنها کاربران شما هستند. زمانی که هزاران نام تجاری برای انتخاب وجود داشته باشد، گزینه ای که پسوند .com را با خود یدک بکشد، بسیار معتبرتر به نظر خواهد رسید. بیشتر کاربران اینترنت زمانی که یک نام تجاری را می بینند، به این موضوع فکر نمی کنند که شاید برند دیگری نیز با این نام تجاری وجود داشته باشد و به آن توجه نمی کنند. با استفاده از پسوند .com کار را برای کاربران خود آسان تر خواهید کرد.
(نکته ای به منظور شفاف سازی: من هم اکنون به دنبال دریافت پسوند .com برای نام تجاری خود هستم. چندین سال قبل زمانی که برند خود را تغییر دادم نمی توانستم این درخواست را بدهم و هم اکنون نیز برای این کار باید مزایده برگزار شود.)

انتخاب مناسب دامنه تجاری

 

* از فرم های نوشتاری ساده استفاده کنید*

اگر URL ( آدرس سایت ) شما به گونه ای باشد که به سختی تایپ شود، مردم به دنبال آن نخواهند گشت. کلمات دشوار یا URL های طولانی برای مردم بسیار عذاب آور است. مطمئنا شما می توانید یک کلمه کلیدی مناسب به همراه URL طولانی خود استفاده کنید اما اگر کاربر شما تجربه خوبی در جستجوی اول نداشته باشد از شما دلسرد خواهد شد.

* از نام های خاطره انگیز استفاده کنید*

بازاریابی محاوره ای بهترین روش موجود در حال حاضر می باشد. اگر می خواهید به گسترش و توسعه سریع تر برند خود نزدیک شوید نام تجاری خود را به گونه ای انتخاب کنید که در یادها باقی بماند. داشتن یک وبسایت قوی و عالی به شما کمکی نخواهد کرد زمانی که هیچکس نام تجاری شما را به یاد نمی آورد.

* از نام های کوتاه و مختصر استفاده کنید*

URLهای کوتاهتر آسان تر تایپ شده و در ذهن ها باقی می مانند.
همچنین این امکان را می دهند که URL شما در SERP ها بهتر خود نمایی کند، بر روی کارت های ویزیت بهتر جای می گیرند و در سایر رسانه های آفلاین بهتر به نظر خواهد رسید.

*انتظارات و توقعات را ایجاد و تامین کنید*

انتظار دارید زمانی که یک شخص URL شما را برای اولین بار می شنود، چه فکری درباره تجارت شما بکند؟ اگر آنها به سرعت و به محض شنیدن آن متوجه حوزه و زمینه تجارت شما نشوند، بدانید که با مشکل مواجه هستید. وبسایت هایی همچون Amazon, Truila, Google, Trivago تلاش های زیادی در زمینه بازاریابی و گسترش برند انجام داده اند که هم اکنون کمتر کسی را سراغ خواهید داشت که آنها را نشناسد.
نام های تجاری همچون NYtimes.com, Homes.com, Overstock.com همگی به شما این امکان را می دهند که با شنیدن نامشان درباره حوزه تجارت آنها حدس هایی بزنید.

* برند مخصوص خود را ایجاد کنید*

اگر در پیدا کردن نام تجاری (دامین سایت) که تمام شرط های بالا را داشته باشد به مشکل برخورده اید، برند خود را به گونه ای انتخاب و طراحی کنید که وجه تمایز شما از سایر رقبا باشد. استفاده از یک نام منحصر به فرد روش مناسبی برای ارزش دهی به تجارت شماست، توجه داشته باشید که در اینصورت چون شما نیاز به ساختن برند خود دارید برای دستیابی به این هدف و جلب توجه و کشش مشتریان به زمان بیشتری در مقایسه با زمانی که از یک اسم ساده و مستقیم برای تجارت خود استفاده کنید، نیاز خواهید داشت.

 انتخاب مناسب دامنه تجاری

نتیجه گیری

حوزه و قلمرو تجارت یعنی همان کسب و کارتان محلی است که در آن به تجارت آنلاین مشغول هستید. فقط هنگامیکه تجارت شما به خرید و فروش املاک مرتبط باشد، مکان تجارت شما حائز اهمیت خواهد بود.
در سایر موارد تنها انتخاب یک دامنه مناسب برای تجارت خود که به طور شفاف و صریح به مشتریان شما و موتورهای جستجوگر نشان دهد که  چه کسی هستید و حوزه فعالیتان چیست برای شروع و گسترش تجارت آنلاین کافی خواهد بود.

در انتخاب نام تجاری سهل انگاری نکنید و با صرف زمان و تفکر در این باره یک نام تجاری مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید.